Mostra el registre parcial de l'element
La ràdio com a eina pedagògica en l'ensenyament de la llengua catalana: percepcions i reflexions de docents de primària i secundària
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Felipe i Villalobos, Anna | |
dc.date.accessioned | 2021-01-25T12:05:07Z | |
dc.date.available | 2021-01-25T12:05:07Z | |
dc.date.created | 2020-06-04 | |
dc.date.issued | 2020-06-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6495 | |
dc.description | Curs 2019-2020 | es |
dc.description.abstract | En aquest article s’exploren les percepcions i reflexions de docents que han liderat experiències radiofòniques a l’aula amb l’objectiu d’esbrinar les possibilitats educatives d’aquest mitjà en l’ensenyament de la llengua catalana, tant a l’etapa de primària com de secundària. En concret, s’examina si, després de l’elaboració i emissió d’un programa radiofònic, el professorat considera que l’alumne ha millorat l’expressió escrita i oral, i quines habilitats socials ha activat. Per fer-ho, s’ha optat per una metodologia mixta, amb la triangulació de dades qualitatives i quantitatives provinents d’un qüestionari amb preguntes obertes però també tancades, de resposta multiopció i escales de Likert. Segons els resultats de l'estudi, la realització d’una experiència radiofònica contribueix a la millora de l’expressió oral dels alumnes. Una apreciació que avalen dues terceres parts dels enquestats (66,7%). També es percep una progressió en l’expressió escrita però de forma menys rellevant, amb un 38,9% de docents que conclouen que l’alumne va millorar en aquest aspecte i un 50% que apunten que la progressió es va produir només en alguns casos. A més, segons els enquestats, la realització d’una experiència radiofònica a l’aula activa de forma destacada entre l’alumnat el treball cooperatiu i dues habilitats com la improvisació i la capacitat de sobreposar-se als problemes | es |
dc.description.abstract | This article explores the perceptions and reflections of teachers who have led radio experiences in the classroom with the aim of finding out the educational possibilities of this means of communication in the teaching of the Catalan language, both in primary and secondary education. Specifically, it is examined whether, after the development and broadcasting of a radio program, the teacher considers that the student has improved written and oral expression, and which social skills have been activated. To do this, a mixed methodology was chosen, with the triangulation of qualitative and quantitative data from a questionnaire with open but also closed questions, multi-choice answers and Likert rating scales. According to the results of the study, conducting a radio experiment contributes to improving students’ oral expression. An assessment endorsed by two-thirds of respondents (66.7%). There is also a progression in written expression but in a less relevant way, with 38.9% of teachers concluding that the student improved in this aspect and 50% who point out that it occurred only in some cases. In addition, according to the respondents, the realization of a radio experience in the classroom stimulates, between students, cooperative work and other skills such as improvisation and the ability to overcome problems. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 38 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Ràdio en l'ensenyament | es |
dc.subject.other | Comunicació escrita | es |
dc.subject.other | Comunicació oral | es |
dc.title | La ràdio com a eina pedagògica en l'ensenyament de la llengua catalana: percepcions i reflexions de docents de primària i secundària | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Amat i Castells, Vanesa | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |