Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorMoreno Herrero, Carmen
dc.date.accessioned2021-01-25T13:59:10Z
dc.date.available2021-01-25T13:59:10Z
dc.date.created2020-06-03
dc.date.issued2020-06-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6500
dc.descriptionCurs 2019-2020es
dc.description.abstractEl present estudi pretén identificar quin model de pensament es transmet als alumnes de secundària a través de la selecció de les lectures de Llengua i Literatura Catalana a l’ESO. També vol analitzar la importància de la didàctica de la literatura pel desenvolupament de la competència intercultural de l’alumnat, en un entorn cada cop més globalitzat i divers. A partir de la lectura i interpretació del marc teòric respecte a aquest tema, s’han realitzat entrevistes a docents de llengües de secundària d’alguns centres públics i privats per tal d’esbrinar si hi ha presència d’autors de tot el món en el seu referent literari i cultural, i quina pràctica docent literària porten a terme a les classes des d’un punt de vista intercultural i inclusiu. Els resultats obtinguts, a través de l’anàlisi de les entrevistes semiestructurades i de diferents evidències recollides, apunten la necessitat d’una reformulació de la pràctica educativa literària.es
dc.description.abstractThe present study aims to identify the model of thought which is transmitted to secondary school students through the selection of the readings of Catalan Language and Literature in the ESO. It also aims to analyse the importance of literature didactics for the development of the intercultural competence among the students in an increasingly global and diverse environment. Based on the reading and interpretation of the theoretical framework regarding this topic, interviews have been carried out with secondary school language teachers from both public and private schools to find out whether there is a presence of authors from all over the world in their literary and cultural references, as well as the literary teaching practices carried out in the classroom, from an intercultural and inclusive point of view. The results obtained, through the analysis of semi-structured interviews and various evidence collected, point to the need for a reformulation of the literary educational practice.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent46 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherLiteratura -- Educació secundàriaes
dc.subject.otherEtnicitates
dc.subject.otherEducació inclusivaes
dc.titleLa construcció de la identitat intercultural en l'ensenyament de la literatura a secundàriaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Codina Valls, Francesc
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint