Mostra el registre parcial de l'element
Actituds que frenen l’aprenentatge del Català entre els alumnes d’origen immigrant i una proposta d’aula
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Pinter Pla, Ester | |
dc.date.accessioned | 2021-01-26T11:06:44Z | |
dc.date.available | 2021-01-26T11:06:44Z | |
dc.date.created | 2020-06-05 | |
dc.date.issued | 2020-06-05 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6501 | |
dc.description | Curs 2019-2020 | es |
dc.description.abstract | El present treball té com a objectius descobrir quins usos i actituds tenen vers la llengua catalana, l’espanyola i l’anglesa els alumnes de primer i segon de Batxillerat d’un institut del districte de Nou Barris de Barcelona, el Barcelona Congrés, on més del 80% té el castellà com a primera llengua i la gran majoria és d’origen llatinoamericà. Tanmateix, es persegueix indagar com aquestes actituds, circumstàncies i una experiència d’aula innovadora duta a terme amb part de l’alumnat enquestat poden influir en el seu aprenentatge i ús de la llengua pròpia de Catalunya i a llarg termini en el seu èxit educatiu i integració social. Hem recorregut a una metodologia quantitativa a través de dos qüestionaris. El primer d’ells inspirat en part en l’utilitzat per Huguet (2007), el qual, a la vegada, estava basat en un qüestionari sociolingüístic i d'actituds elaborat pel Servei d'Ensenyament de Català (SEDEC) i un segon qüestionari, dirigit només al grup d’alumnes de Literatura Catalana de modalitat amb qui es va dur a terme l’experiència d’aula. De l’estudi destaca la creixent actitud neutra, o indiferent, que aquesta nova generació d’origen immigrant, sobretot llatinoamericana, mostra majoritàriament cap a la llengua catalana. Valora més positivament i troba més útil l’anglès que no pas la llengua pròpia del país on viuen i on gran part ha nascut. El baix nivell de català posa en perill l’èxit educatiu i la integració social d’aquest alumnat, per la qual cosa es fa necessari prendre mesures estructurals que acabin amb la segregació escolar així com dur a terme propostes innovadores d’aprenentatge a peu d’aula. | es |
dc.description.abstract | This study aims at examining the use and attitudes that a number of High School students have towards the Catalan, Spanish and English Language. The participants sample comprises upper-secondary school students in their first and second year who go to Barcelona Congrés, a High School where more than 80% of the students have Spanish as their first language and come from South and Central America. The study endeavors to explore to what extent an innovative class experience may have a positive impact on their attitudes and, in the long run, may promote their social integration in Catalonia. Two questionnaires have been used. The first one inspired by Huguet’s (2007) which was based on a previous survey elaborated by the Servei d’Ensenyament de Català (SEDEC). The second one was aimed at those students who had chosen Catalan Literature as an elective and took the class didactic sequence as well. The study shows that negative or neutral attitudes towards the Catalan language are prevailing among this new generation of immigrants. They consider English to be more important than the language of the land where they have been born. Their low competence in Catalan may endanger their successful schooling and their real social integration and this is why it is necessary to adopt measures that put an end to segregation through innovative classroom ideas. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 32 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Català -- Ensenyament -- Estudiants estrangers | es |
dc.subject.other | Pràctiques pedagògiques -- Batxillerat | es |
dc.subject.other | Català en l'ensenyament | es |
dc.title | Actituds que frenen l’aprenentatge del Català entre els alumnes d’origen immigrant i una proposta d’aula | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Raluy Alonso, Àngel | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |