Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorIniesta Pizarro, Marc
dc.date.accessioned2021-01-27T18:01:55Z
dc.date.available2021-01-27T18:01:55Z
dc.date.created2020-06-05
dc.date.issued2020-06-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6509
dc.descriptionCurs 2019-2020es
dc.description.abstractEn el últims anys són moltes les metodologies didàctiques que han aparegut en el context educatiu i de caràcter innovador, com l’aprenentatge cooperatiu o la gamificació. Aquest fet planteja diverses qüestions tals com els efectes que tenen aquestes metodologies sobre l’alumnat. Per aquest motiu es dur a terme un estudi comparatiu entre dues Unitats Didàctiques dissenyades amb models pedagògics diferents i aplicades en l’àmbit de la Educació Física d’un institut públic. L’objectiu és analitzar els efectes que produeix la gamificació sobre l’alumnat en tres dimensions diferents: cognitiva, emocional i social. La mostra és de 102 alumnes dividida en 2 grups de 51 alumnes (grups-classe A i C) per el grup experimental (gamificat) i 51 alumnes (grup-classe B i D) per el grup control (no gamificat). Després de la realització d’una experiència gamificada hibridada amb l’aprenentatge cooperatiu es conclou que els grups que han realitzat la gamificació obtenen millors resultats acadèmics en les seves qualificacions i s’observa un augment de la motivació, en major part intrínseca, sobretot en grups-classe disruptius. D’altra banda, no s’observen diferències significatives associades a la gamificaicó en les relacions socials dels grups.es
dc.description.abstractIn recent years, many teaching methodologies have appeared in the educational and innovative context, such as cooperative learning or gamification. This raises a number of issues, such as the effects of these methodologies on students. For this reason, a comparative study will be carried out between two Teaching Units designed with different pedagogical models and applied in the field of Physical Education of a public institute. The aim is to analyze the effects of gamification on students in three different dimensions: cognitive, emotional and social. The sample is 102 students divided into 2 groups of 51 students (class-groups A and C) for the experimental group (gamified) and 51 students (group-class B and D) for the control group (non-gamified). After conducting a gamified experience hybridized with cooperative learning, it is concluded that the groups that have performed gamification obtain better academic results in their grades and an increase in motivation is observed, mostly intrinsic, especially in disruptive class-groups. On the other hand, no significant differences are observed associated with gamification in the social relationships of the groups.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent121 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherLudificacióes
dc.subject.otherPràctiques pedagògiqueses
dc.subject.otherEducació fí­sica -- Educació secundària obligatòriaes
dc.titleLa gamificació en el punt de mira: anàlisi dels efectes sobre l'alumnat d'una experiència gamificada hibridada amb aprenentatge cooperatiues
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Flores Aguilar, Gonzalo
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir