Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorEl Ouazzani-Hlaoua, Maroua
dc.date.accessioned2021-01-27T18:07:03Z
dc.date.available2021-01-27T18:07:03Z
dc.date.created2020
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6510
dc.descriptionCurs 2019-2020es
dc.description.abstractReading comprehension is particularly important for EFL students who frequently acquire impoverished reading skills despite many years of formal studies. This paper focuses on five main reading comprehension strategies and examines their effectiveness in developing reading comprehension performance for EFL students. The sample of the study consists of thirty EFL students of third of ESO in secondary school located in Vilassar de Mar. Additionally, This paper comprehensively proposes that EFL teachers should adopt such effective reading strategies and implement them in their EFL classrooms. Findings based on the analysis of the data significantly proved that the five reading strategies are of great importance and can be advantageous to improve EFL learners' reading comprehension skills.es
dc.description.abstractLa comprensió lectora és una destresa fonamental en el progrés dels estudiants d’anglès com a llengua estrangera (EFL). Prenent com a referència les cinc principals estratègies de lectura, aquest treball investiga com la seva aplicació influeix en l’aprenentatge de trenta alumnes tercer d’ESO d’un institut de Vilassar de Mar. Els resultats fan palès que si s’usen correctament, ajuden i impulsen significativament en l’adquisició d’una segona llengua, convertint-se en un recolzament clau per a una comunicació efectiva en anglès. Per tant, aquestes estratègies s’erigeixen també com una eina recomanable per als docents d’EFL que vulguin optimitzar el desenvolupament de la comprensió lectora del seu alumnat.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent35 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherLlengua segona -- Adquisicióes
dc.subject.otherAnglès en l'ensenyamentes
dc.subject.otherLectura -- Comprensióes
dc.titleInnovative and effective strategies in developing english reading comprehension performance for EFL studentses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Canals Botines, Mireia
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint