Gamificació, una eina educativa basada en jocs per potenciar l'ànima de superació personal i la motivació de l'alumnat en educació física
Author
Other authors
Publication date
2020-06-03Abstract
El següent treball pretén analitzar i comparar el potencial de metodologies innovadores com la gamificació vers les que són de caràcter tradicional. El fet és que davant els canvis constants de la societat moderna i les seves exigències, cal adaptar el procés d’ensenyament – aprenentatge a les necessitats dels alumnes tot donant significativitat als continguts perquè hi hagi una transferència d’aquests al context social. Per fer-ho, és important determinar si hi ha estratègies que poden potenciar la motivació dels estudiants i el compromís d’aquest vers l’aprenentatge per facilitar el treball de certes competències bàsiques com les relacions socials a l’aula i la gestió de les emocions. Així doncs, la investigació es desenvoluparà amb l’objectiu de cercar els efectes d’implicar la gamificació en alumnes. D’aquesta manera, podrem determinar els beneficis i inconvenients d’aplicar metodologies didàctiques innovadores en el context educatiu.
The following thesis aims to analyse and compare the potential of innovative methodologies such as gamification with those of a traditional nature. The fact is that with the constant changes of modern society and its demands, it is necessary to adapt the teaching-learning process to the needs of the students while providing the content with meaning so that there is a transfer of these to the social context. To implement this, it is important to determine if there are strategies that can enhance the students’ motivation and commitment to learning to facilitate the work of certain basic skills such as social relationships in the classroom and the management of emotions. Therefore, the research will be developed with the aim of looking for the effects of gamification among students. By doing this, we will be able to determine the benefits and disadvantages of applying innovative teaching methodologies within the educational context.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Flores Aguilar, Gonzalo
Language
Catalan
Keywords
Ludificació -- Educació secundària
Educació física
Motivació (Psicologia)
Pages
109 p.
Note
Curs 2019-2020
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca