Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Innovació en Didàctiques Específiques
dc.contributor.authorSanchez Garrote, Irene
dc.date.accessioned2021-01-28T08:16:30Z
dc.date.available2021-01-28T08:16:30Z
dc.date.created2020-09
dc.date.issued2020-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6517
dc.descriptionCurs 2019-2020es
dc.description.abstractAquest treball d’investigació pretén conèixer l’ús que els docents de matemàtiques d’educació infantil i d’educació primària fan de les TIC i les barreres o obstacles que es poden trobar en la seva integració a les aules a partir d’un estudi per enquesta de tipus descriptiu i inferencial. Les tecnologies tenen un paper molt important en les escoles de la Societat de la Informació i el Coneixement i la seva integració en la didàctica de les matemàtiques, des d’un punt de vista innovador i pedagògic, pot enfortir i millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge canviant la manera com s’aprèn i es fa matemàtiques. Els resultats mostren que els docents utilitzen les TIC habitualment a les seves classes, especialment per treballar continguts de numeració i càlcul i espai i forma, però encara és troben en un baix nivell d’ús i d’integració de la tecnologia. Usen les eines tecnològiques més en les tasques de gestió o programació que en les d’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques, sent el JClic i els recursos de consulta uns dels recursos més utilitzats. De l’anàlisi de les barreres, s’ha detectat la formació i la Competència Digital Docent com a punts claus per una integració efectiva de la tecnologia a les aules de matemàtiques.es
dc.description.abstractThe main of this research is to investigate the use of the Information and Communication Technologies (ICT) by infant and primary school math teachers and the barriers, difficulties or obstacles they can face during the integration of these tools in classrooms based on the study of the descriptive and inferential surveys. Digital technologies have a very important role in schools of the Information and Knowledge Society and their integration into the didactics of mathematics can, from the innovative and pedagogical perspective, strengthen and improve teaching and learning processes by changing the way mathematics is learned. The results show that teachers make regular use of the ICT in the classrooms, in particular to teach number and operations and geometry but the level of technologies integration is still low. They use technological tools more frequently in the management tasks or programming than in the math teaching and learning, the JClic and tools for searching being the most common. The analysis of the obstacles revealed that the training and digital competence of teachers is one of the crucial key points for an effective integration of technologies in math classrooms.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent226 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherMatemàtica -- Ensenyamentes
dc.subject.otherTecnologia de la informacióes
dc.titleLes TIC en l'ensenyament de les matemàtiques a educació infantil i primàriaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Sellas Ayats, Isabel
dc.description.versionDirector/a: Martori Cañas, Joan Carles
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir