Mostra el registre parcial de l'element
La Intervenció Psicomotriu Educativa per a la construcció d'un vincle d'aferrament segur i l'adaptació escolar
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Psicologia | |
dc.contributor.author | Valls Arnau, Ana | |
dc.date.accessioned | 2021-02-05T11:38:48Z | |
dc.date.available | 2021-02-05T11:38:48Z | |
dc.date.created | 2020-12-22 | |
dc.date.issued | 2020-12-22 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6543 | |
dc.description | Programa de Doctorat: Innovació i Intervencó Educatives | es |
dc.description.abstract | Aquesta recerca està basada en una experiència pràctica, realitzada a una escola , en el marc de l'Educació Infantil. Forma part d’un projecte de transferència de coneixement que parteix de la Universitat de Vic i va ser iniciat per Núria Franch, des de l’assignatura de Desenvolupament Psicomotor. El que s'ha portat a terme és un seguiment durant un curs escolar de tres infants amb dificultats d'adaptació a l'aula, A través d'aquest estudi, s’evidencia com la Intervenció Psicomotriu genera les condicions necessàries per la creació d’un vincle d'aferrament segur. Tant pel que fa a les condicions estructurals existents en una sessió, com per les actituds que es posen en joc i la intervenció que es porta a terme. Per tant pot constituir una estratègia útil per ajudar a aquells alumnes que presenten dificultats d’adaptació. Tanmateix, hi ha un intent a través de la mateixa d’establir un pont entre el món de la Psicologia i l’Educació a través de la Psicomotricitat i alhora contribuir a omplir el buit existent de recerques en relació a “ l’Aferrament i l’Escola”. | es |
dc.description.abstract | This research is based on a practical experience, carried out in a school, within the framework of Early Childhood Education. It forms part of a knowledge transfer project from the University of Vic, begun by Núria Franch in the subject ‘Psychomotor Development’. What has been carried out is a follow-up study during a school year of three children who had difficulties adapting to the classroom. Throughout this study it became evident that Psychomotor Intervention generates the necessary conditions for the creation of a secure attachment bond, not only in terms of the structural conditions occurring in a session but also in terms of attitudes and interventions carried out. As a result it can prove to be a useful strategy to help students with adaptation difficulties. It should also be pointed out that this study seeks to establish a bridge between the fields of Psychology and Education through Psychomotricity and, at the same time, to contribute to the research on attachment bonds in schools. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 408 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.publisher | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Educació psicomotriu | es |
dc.subject.other | Afectivitat | es |
dc.subject.other | Adaptació escolar | es |
dc.title | La Intervenció Psicomotriu Educativa per a la construcció d'un vincle d'aferrament segur i l'adaptació escolar | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | es |
dc.embargo.terms | 12 mesos | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | es |
dc.contributor.director | Lago, José Ramón |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Tesis doctorals [295]