Arts escèniques a l’aula Estratègia metodològica per a la inclusió i la creació de comunitat educativa
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2019-09-19Resumen
El teatre educatiu és un complement per a l'educació de joves i infants. Els espais teatrals
són un reforç pedagògic. També és una eina de creixement personal i de coneixement
interior en adults. Presenta una metodologia alternativa i dinàmica per generar tendències
educatives inclusives i pot acollir mètodes i eines per reforçar aquesta inclusió com els
suports a l’aula, l’avaluació multinivell o el treball cooperatiu. L'objectiu és, no tant la
representació d'una obra, que també, sinó aprendre en el procés de creació de l'obra i
desenvolupar diferents habilitats com la creativitat, la imaginació, la creació d'històries, la
memòria, habilitats comunicatives i d'escolta activa. També es milloren aspectes propis
del teatre com la interpretació, expressió corporal o la projecció de la veu, aconseguint
sensibilitzar a la societat davant l’art, ja des d’infants. Introduint-lo a les aules es
converteix en una metodologia transversal dins del currículum. I si obrim les portes de
l’escola a les famílies considerant-les un suport a l’aula, es pot arribar a crear i reforçar el
concepte de comunitat educativa. Un espai de teatre és un espai de joc que pot fomentar
la interacció entre els diferents agents educatius. El teatre ajuda a generar un ambient
distès, sense rols de poder. El teatre més enllà de l’entreteniment, un temps i espai de
transformació social, de mirada introspectiva, creixement personal i creació de comunitat
educativa.
The educational theatre is a complement to the education of young people and children.
Theatre spaces are a pedagogical reinforcement. It is also a tool for personal growth and
inner knowledge in adults. It presents an alternative and dynamic methodology to generate
inclusive educational trends and can host methods and tools to reinforce this inclusion
such as classroom support, multilevel assessment or cooperative work. The objective is
not so much the representation of a work, but also learning in the process of creating the
work and developing different abilities like creativity, imagination, the creation of stories,
memory, communication skills and active listening. It also improves the theatre’s own
aspects such as interpretation, body expression or the projection of the voice, making
society aware of art, from children. Introducing it to the classrooms becomes a crosscurricular
methodology within the curriculum. And if we open the doors of the school to
families considering them as support for the classroom, we can create and strengthen the
concept of educational community. A theatre space is a play space that can promote the
interaction between the different educational agents. The theatre helps generate a relaxed
atmosphere, without roles of power. The theatre beyond entertainment, a time and space
for social transformation, introspective look, personal growth and the creation of an
educational community.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutor: Joan Soler Mata
Lengua
Catalán
Palabras clave
Páginas
115 p.
Nota
Curs 2018-2019
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca