Cooperative writing and ICT for teaching and learning of writing at primary school
Author
Other authors
Publication date
2021-05Abstract
The fact that writing is an instrument to participate in human verbal communication together
with the fact that usually schools are the only environment in which students have real
opportunities to write, leads to believe that cooperative writing tasks are a good way of
improving the teaching and learning of writing in a Foreign Language in primary school.
Involving this practice with the use of ICT allows teachers to prepare students for the
knowledge society in which we live. The objective of this study is to define cooperative
writing and its relation with ICT and motivation in order to discover if it may have a positive
impact on the teaching and learning of writing in English as a Foreign Language.
El fet que escriure sigui un instrument per participar en la comunicació verbal humana
juntament amb el fet que normalment les escoles són l’únic entorn en què els estudiants tenen
oportunitats reals d’escriure fa pensar que les tasques d’escriptura cooperativa són una bona
manera de millorar l’ensenyament i l’aprenentatge de l’escriptura en llengua estrangera a
l'Educació Primària. En combinar aquesta pràctica amb l’ús de les eines TIC, els professors
podran preparar els estudiants per a la societat del coneixement en què vivim. L’objectiu
d’aquest estudi és definir l’escriptura cooperativa i la seva relació amb les TIC i la motivació
per tal de descobrir si pot tenir un impacte positiu en l’ensenyament i l’aprenentatge de
l’escriptura en anglès com a llengua estrangera.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Infants -- Escriptura
Escriptura -- Ensenyament
Anglès -- Ensenyament
Pages
26 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats