Analysis of children's compositions in upper cycle and the influence of teacher's corrective feedback
Other authors
Publication date
2021-05Abstract
Writing is one of the most important skills for educational success, but also one of the most challenging skills to be mastered for EFL learners. In that context, teacher’s corrective feedback is considered to play an influential role in most theories related to second language writing learning, as it is viewed as a means of fostering learner motivation and ensuring linguistic accuracy. This study aims to explore the topic in question throughout three different perspectives. Firstly, to discover which are the most frequent types of errors in 11-12-year-old children. Then, to know how the teacher provides them feedback and finally, to investigate which role this correction acquires in future written tasks. To do so, 6th grade of Primary Education students of two different schools from Catalonia have been asked to write the same text in two different periods of time. Additionally, both students and English teachers have been interviewed. The results question the effectiveness of the subject matter and propose alternatives to better deal with that issue.
L’escriptura és una de les habilitats més importants per a l’èxit educatiu, però també és una de les més difícils de dominar per als estudiants d’anglès com a llengua estrangera (EFL). En aquest context, es considera que la retroacció correctiva de la mestra juga un paper important en la majoria de teories relacionades amb l’aprenentatge de l’escriptura d’una segona llengua, ja que es considera un mitjà per a fomentar la motivació de l’alumne i garantir la precisió lingüística. Aquest estudi té com a objectiu explorar el tema en qüestió a través de tres perspectives diferents. En primer lloc, descobrir quins són els tipus d’errors més freqüents en nens i nenes d’11 a 12 anys. Seguidament, conèixer de quina manera la mestra els proporciona els comentaris i, finalment, investigar quin paper adquireix aquesta correcció en futures tasques escrites. Per a fer-ho, s’ha demanat als alumnes de 6è de Primària de dues escoles diferents de Catalunya que escrivissin el mateix text en dos períodes de temps diferent. A més, s’ha entrevistat aquests alumnes i les seves respectives mestres d’anglès. Els resultats qüestionen l’eficàcia del tema i proposen alternatives per a un millor tractament d’aquest.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Infants -- Escriptura
Mestres -- Actituds
Anglès -- Ensenyament
Pages
36 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca