Analysis of oral and written skills among young language learners: a case study
Author
Other authors
Publication date
2021-05Abstract
As the purpose of communication in second language learning is the achievement of a complex, fluent and accurate speech, young learners’ oral and written features need to be taken into consideration. To contribute with evidence to the English language research, eight 6th graders of a Catalan school context participated in two oral and written tests. Results were analysed following the CAF (Complexity, Accuracy, Fluency) measures, with focus on accuracy, and showed that children are more proficient in compositions than in oral tasks, but still have lack of L2 resources and prioritize meaning over form and the use of formulaic language in the written samples.
Com que la finalitat de la comunicació en l'aprenentatge de segones llengües és adquirir una parla complexa, fluïda i precisa, cal considerar les característiques orals i escrites dels joves aprenents. Per contribuir amb evidències a la recerca de la llengua anglesa, vuit alumnes de 6è de primària d’un context escolar català participaren en dues proves orals i escrites. Els resultats es van analitzar seguint les mesures CAF, focalitzant la precisió, i mostren que els nens són més competents en redaccions que en tasques orals, però encara tenen manca de recursos de la segona llengua i prioritzen el significat per sobre de la forma i l’ús del llenguatge formulaic a les mostres escrites.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Educació primària
Pages
29 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca