How does the type of routine influence children's English learning of numbers in Preschool Education?
Author
Other authors
Publication date
2021-05Abstract
The aim of the present study is to observe and discover the kind of routine that works better when the oral numbers sequence in English is taught. The research has been carried out through two different routines, which had been previously created. Such routines are very different from each other, in order to make a big distinction between the two methodologies. To assess them, an observation grid to the children and an assessment grid to the researcher is used to analyse the data collection. Moreover, an interview to the teacher of the group who participates in the practical application has been done, so as to collect data of her point of view of the routines. The results of this study are presented in this thesis.
El present estudi té com a objectiu observar i descobrir el tipus de rutina que funciona millor quan ensenyem la seqüència oral dels números en anglès. La investigació s'ha dut a terme mitjançant dues rutines diferents creades prèviament. Aquestes són molt diferents entre si per poder fer una gran distinció entre les dues metodologies. Per avaluar-les, una graella d’observació pels infants i una graella d’avaluació a la investigadora s’utilitza per poder analitzar les dades. A més a més, s'ha fet una entrevista a la mestra del grup que participa en l'aplicació pràctica, per tal de recollir dades sobre el seu punt de vista envers les rutines. Els resultats d’aquest estudi es presenten en aquesta tesi.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Anglès -- Ensenyament
Llengua segona -- Adquisició
Pràctiques pedagògiques -- Educació infantil
Pages
81 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats