Encouraging students' oral production in EFL learning through extrinsic motivation
Author
Other authors
Publication date
2021-05Abstract
In recent years there has been a growing interest in establishing motivation as an essential
feature to acquire high-quality learning as well as enhance personal growth. Teachers ought
to focus on understanding the developmental needs and expectations of children in order to
offer a variety of activities and sources to promote motivation and interest in learning. As an
attempt to provide relevant insight into this issue of concern, the purpose of the present study
is to determine how teachers can motivate and effectively support students ensuring adequate
compliance with the primary school curriculum with regards to the oral performance of a
foreign language. Therefore, it is aimed to identify and examine the motivational variables
that have an impact on the speaking performance of elementary EFL learners in conjunction
with describing and purposing proper strategies to encourage English oral proficiency in a
Baix Lobregat school. The extrinsic motivational agents are determined by in-depth research
on the field and the collection of data by using questionnaires, an interview, document review
and observations.
En els últims anys hi ha hagut un creixent interès a establir la motivació com un dels elements
principals per adquirir un aprenentatge de qualitat i millorar el desenvolupament personal.
Els i les mestres haurien de centrar-se en la comprensió de les necessitats i les expectatives
dels nens i nenes per tal d'oferir gran varietat d'activitats, materials i fonts per promoure la
motivació i l'interès per l'aprenentatge. Amb la intenció de proporcionar una visió significativa
sobre la matèria, el propòsit d’aquest estudi és determinar com els i les docents poden motivar
i donar suport als i a les estudiants garantint una bona adequació amb el currículum
d’educació primària pel que fa a l'actuació oral d'una llengua estrangera. Per tant, aquest està
destinat a identificar i examinar les variables que tenen un impacte en la producció oral en
llengua estrangera. Tanmateix, es pretén presentar i descriure estratègies adequades per
incentivar la competència oral anglesa en alumnes d’educació primària d’una escola del Baix
Llobregat. Els agents motivacionals extrínsecs es determinaran mitjançant una recerca en
profunditat sobre la matèria en qüestió i la recollida de dades del centre utilitzant qüestionaris,
una entrevista, revisió de documents i observacions.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Llengua segona -- Adquisició
Anglès -- Educació primària
Comunicació oral
Pages
75 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca