L'impacte de la musicoteràpia en infants amb TDAH
Author
Other authors
Publication date
2021-05Abstract
Aquest treball neix a partir de l’objectiu de conèixer els beneficis de la música en l’aprenentatge i, més concretament, en l’alumnat que presenta necessitats educatives especials. Actualment, és d’interès comú aconseguir una educació inclusiva, on tots els nens i nenes hi tinguin cabuda independentment de les dificultats o necessitats que presentin.
Actualment, una de les necessitats educatives especials que més es presenten a les aules és el TDAH -trastorn de dèficit d’atenció i hiperactivitat-. És per això, que cal buscar recursos i eines que abordin aquesta realitat i que puguin ser útils a l’aula.
Partint de la base que la música pot ser una eina eficient per promoure la inclusió a l’aula i que aporta beneficis en l’aprenentatge, s’opta a partir d’aquesta tècnica per treballar amb infants diagnosticats amb TDAH.
D’aquesta manera, s’ha realitzat un estudi on, a partir de dues sessions de musicoteràpia, s’ha indagat i comprovat quins efectes i quin impacte té l’ús d’aquesta tècnica a l’aula i, més concretament, en l’alumnat amb TDAH.
This project began from the aim of knowing the benefits of music in learning, more specifically in students with special educational needs. Nowadays, there’re a common interest to achieve an inclusive education, where all children have a place regardless of the difficulties or needs, they have.
Currently, one of the most special educational needs in the classroom is ADHD -attention deficit hyperactivity disorder-. For that is why we need to look for resources and tools that address this reality and that can be useful in the class.
Based on the fact that music can be an efficient tool to promote inclusion in the classroom and that it brings benefits in learning, this technique is chosen to work with children diagnosed with ADHD.
In this way, this study has been carried out where, after two sessions of music therapy, it has investigated and verified what effects and what impact the use of this technique has in the classroom, more specifically in students with ADHD.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Musicoteràpia per a infants
Educació inclusiva
Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat
Pages
53 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats