Gamification in CLIL lessons: creation and implementation of a vocabulary game specialized in natural sciences for EFL learners
Author
Other authors
Publication date
2021-05-14Abstract
This study explores and discovers the game methodology as a way of learning in CLIL, specifically in the areas of English language and natural sciences, to investigate whether it is a good method to develop communicative skills and expand vocabulary knowledge in different areas. The students' opinions are collected in graphs to see the percentages, and the results are focused on three observation rubrics to answer the hypotheses raised.
Aquest present estudi pretén explorar i descobrir la metodologia del joc com a forma d’aprenentatge en CLIL, concretament en les àrees de llengua anglesa i ciències naturals, per poder investigar si es un bon mètode per desenvolupar habilitats comunicatives i ampliar el coneixement de vocabulari de les diferents àrees tractades. Les opinions dels alumnes es recullen en gràfiques per poder veure els percentatges de resposta i els resultats se centren en tres rubriques d’observació per donar resposta a la hipòtesis plantejades.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
English
Keywords
Ludificació -- Educació primària
Llengua segona -- Adquisició
Anglès -- Ensenyament
Pages
55 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats