Pla de màrqueting pel llançament d'una nova línia de producte de la marca Pantene
Author
Other authors
Publication date
2021-05Abstract
Així doncs, com a estudiant del grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial, enfoco el meu treball
de final de grau en l’elaboració d’un pla de màrqueting per al llançament d’una nova línia de producte
de la marca Pantene, una línia de producte que consistirà en la creació d’un xampú, introduint a la
marca Pantene al mercat de la cosmètica natural.
Per tal d’assolir aquest objectiu, el pla de màrqueting està fonamentat per dues parts, una primera
part de recerca i anàlisi i una segona part d’aplicació.
En la primera part, s’ha dut a terme una anàlisi extern el qual inclou una anàlisi de l’entorn
mediambiental per tal de conèixer els factors externs que podrien influir en el llançament del
Clàudia Parareda
6
producte, seguit d’una anàlisi del mercat de la cosmètica natural per analitzar la situació actual
d’aquest nou mercat per a la marca i, derivat d’aquest, l’anàlisi de la competència, especialment
aquella que podria ser gran rival pel nou producte. A continuació, s’ha elaborat una anàlisi intern per
poder conèixer amb més profunditat l’empresa i la marca, i la situació d’aquesta avui en dia. Es conclou
aquesta primera part de recerca i anàlisi fent un diagnòstic de la situació DAFO on s’estudien les
debilitats, amenaces, fortaleses i oportunitats que es poden presentar en l’actualitat, i mapes de
posicionament. D’aquest en surten les primeres hipòtesis per tal de posteriorment dur a terme una
estratègia. Per validar aquestes hipòtesis, s’ha realitzat una investigació realitzant un Focus Group.
La segona part, d’aplicació, s’enceta un cop validades les hipòtesis extretes del DAFO. Tot seguit, es
procedeix amb el desenvolupament dels objectius a assolir i conseqüentment, de les estratègies
relatives al producte, preu, distribució i comunicació, inclòs d’igual manera, una estratègia de públic
objectiu.
Finalment, s’ha procedit, a executar un pla de vendes i un calendari per tenir un control de les accions
de comunicació i de les vendes. D’aquesta manera i, arran dels resultats obtinguts, s’espera poder
complir amb els objectius del treball.
Així doncs, en el següent pla de màrqueting he plasmat tots els meus coneixements tenint com a
objectiu principal el llançament d’una nova línia de producte, el xampú “Cuidado Natural Árbol de Te”,
un xampú que s’alia amb el poder estimulant de l’oli de l’arbre del te per obtenir un cabell més dens i
sa per protegir el cabell de les condicions ambientals com la contaminació i els canvis d’estació
nodrint-lo i reparant-lo amb profunditat.
El meu objectiu, no només és generar interès a la població i mantenir a Pantene com a la marca líder
del sector de la cura dels cabells, sinó també demostrar que és una bona inversió de negoci amb la
que veurien incrementada la seva facturació. Les estratègies, enfocades a l’assoliment d’aquests
objectius, se centraran tenint com a punt de partida el públic objectiu al qual ens volem dirigir, en el
producte, el preu, la distribució i la comunicació, sense oblidar, ni descuidar, l’essència de la marca.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
Construcció de marca (Màrqueting)
Pages
213 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats