Mostra el registre parcial de l'element
Correlació entre la intel·ligència emocional i l'autoconcepte en estudiants de batxillerat d'un institut del Vallès Oriental
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor.author | Serra Plana, Marta | |
dc.date.accessioned | 2021-11-27T08:31:30Z | |
dc.date.available | 2021-11-27T08:31:30Z | |
dc.date.created | 2021-05-14 | |
dc.date.issued | 2021-05-14 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6822 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | Durant l’adolescència s’experimenten una sèrie de canvis psicosocials i cognitius que influencien en la seva construcció de la identitat; i la intel·ligència emocional i l’autoconcepte són dos aspectes clau per aquesta construcció. L’objectiu d’aquest estudi és determinar si hi a correlació entre la intel·ligència emocional i l’autoconcepte en adolescents estudiants de primer de batxillerat. També es pretén mostrar si hi ha diferències significatives pel que fa al gènere i a les diferents modalitats de batxillerat. La mostra va estar formada per un total de 119 participants estudiants de batxillerat d’un institut del Vallès Oriental. En general, les noies van mostrar nivells lleugerament més baixos que els nois en intel·ligència emocional i autoconcepte, tot i que aquestes diferències no van ser significatives. Es va trobar una correlació positiva i significativa entre l’autoconcepte i la intel·ligència emocional de 0,73. Aquesta correlació també va ser lleugerament més alta en els nois, i en el batxillerat científic. | es |
dc.description.abstract | During adolescence, series of psychosocial and cognitive changes are experienced which influence the construction of identity; and emotional intelligence and self-concept are two of the key aspects of this construction. The aim of this study is to determine whether there is a correlation between emotional intelligence and self-concept in adolescents from the first year of Baccalaureate. It is also intended to show whether there are significant differences in terms of gender and the different modalities of Baccalaureate. The sample was made up of a total of 119 Baccalaureate students from a high school in the Vallès Oriental (Catalonia, Spain). Overall, the girls showed slightly lower levels than boys in emotional intelligence and self-concept, although these differences were not significant. A positive and significant correlation of 0,73 was found between selfconcept and emotional intelligence. This correlation was also slightly higher in boys, and in science-technological baccalaureate. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 47 | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Intel·ligència emocional | es |
dc.subject.other | Autoconcepte en l'adolescència | es |
dc.subject.other | Batxillerat | es |
dc.title | Correlació entre la intel·ligència emocional i l'autoconcepte en estudiants de batxillerat d'un institut del Vallès Oriental | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Grau en Psicologia [196]