Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributor.authorSerra Plana, Marta
dc.date.accessioned2021-11-27T08:31:30Z
dc.date.available2021-11-27T08:31:30Z
dc.date.created2021-05-14
dc.date.issued2021-05-14
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6822
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractDurant l’adolescència s’experimenten una sèrie de canvis psicosocials i cognitius que influencien en la seva construcció de la identitat; i la intel·ligència emocional i l’autoconcepte són dos aspectes clau per aquesta construcció. L’objectiu d’aquest estudi és determinar si hi a correlació entre la intel·ligència emocional i l’autoconcepte en adolescents estudiants de primer de batxillerat. També es pretén mostrar si hi ha diferències significatives pel que fa al gènere i a les diferents modalitats de batxillerat. La mostra va estar formada per un total de 119 participants estudiants de batxillerat d’un institut del Vallès Oriental. En general, les noies van mostrar nivells lleugerament més baixos que els nois en intel·ligència emocional i autoconcepte, tot i que aquestes diferències no van ser significatives. Es va trobar una correlació positiva i significativa entre l’autoconcepte i la intel·ligència emocional de 0,73. Aquesta correlació també va ser lleugerament més alta en els nois, i en el batxillerat científic.es
dc.description.abstractDuring adolescence, series of psychosocial and cognitive changes are experienced which influence the construction of identity; and emotional intelligence and self-concept are two of the key aspects of this construction. The aim of this study is to determine whether there is a correlation between emotional intelligence and self-concept in adolescents from the first year of Baccalaureate. It is also intended to show whether there are significant differences in terms of gender and the different modalities of Baccalaureate. The sample was made up of a total of 119 Baccalaureate students from a high school in the Vallès Oriental (Catalonia, Spain). Overall, the girls showed slightly lower levels than boys in emotional intelligence and self-concept, although these differences were not significant. A positive and significant correlation of 0,73 was found between selfconcept and emotional intelligence. This correlation was also slightly higher in boys, and in science-technological baccalaureate.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent47es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherIntel·ligència emocionales
dc.subject.otherAutoconcepte en l'adolescènciaes
dc.subject.otherBatxillerates
dc.titleCorrelació entre la intel·ligència emocional i l'autoconcepte en estudiants de batxillerat d'un institut del Vallès Orientales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint