dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor.author | Contreras Cañas, Dàmaris | |
dc.date.accessioned | 2021-11-28T05:54:02Z | |
dc.date.available | 2021-11-28T05:54:02Z | |
dc.date.created | 2021-09-01 | |
dc.date.issued | 2021-09-01 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6831 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | En el present Treball de Final de Grau del títol de Grau en Mestra d’Educació Primària, Menció en
Música, s’ha volgut evidenciar els beneficis que ofereix la música a l’hora de ser practicada dins
d’un context d’aula inclusiva on participin infants amb autisme, creant i posant en pràctica un
pla d’intervenció format per quatre sessions de música, anomenades “Taller musical”. La finalitat
d’aquest treball es proposar unes sessions de caràcter inclusiu, de manera que és el subjecte qui
encamina la sessió a partir dels recursos instrumentals i musicals que se li ofereixen i on el o la mestra
agafa un rol d’acompanyant que observa primerament les reaccions dels infants per després fer les
pertinents aportacions i que al final de cada sessió anotarà i analitzarà el procés de cada infant per així
reflectir la seva evolució des de la primera sessió fins l’última.
Les sessions han sigut aplicades a un petit grup de dos noies i un noi, tots diagnosticats amb TEA, de
diferents edats. Per recollir les dades s’ha seguit una metodologia qualitativa i la tècnica que s’ha
utilitzat per analitzar les sessions és l’observació directa amb l’ajuda de la professional de música que
realitza setmanalment les sessions de musicoteràpia amb ells. Amb tot això, els resultats ens
encaminen favorablement a utilitzar la música com a una eina d’inclusivitat vers als infants amb
autisme. | es |
dc.description.abstract | This Final Degree Project in Primary Education Teacher, Mention in Music, research has been
carried out in the field of autism and music through the research of different studies and reserches to
explore the benefits that music offers when it’s being practiced within a classroom context in wich
children with Autism Spectrum Disorder (ASD) are included. We aim to test the usefulness of music for
children with autism, creating and implementing an intervention plan consisting of four music sessions,
called “Musical Workshop”. The purpose of this work is to propose some inclusive nature sessions, so
that it is the subject who directs the session based on the instrumental and musical resources offered to
him and where the teacher takes on a role of support, where he observes the of the children’s reactions,
then make the relevant contributions and at the end of each session will write down and analyze the
process of each child to reflect their evolution from the first session to the last. The sessions were
applied to a small group of two girls and a boy, all diagnosed with ASD, of different ages. A qualitative
methodology has been followed to collect the data and the technique used to analyze the sessions is
direct observation with the help of a music professional who performs the weekly music therapy
sessions with them. Further more, the results paths us to use music as a tool for inclusion in children
with autism. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 64 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Educació inclusiva | es |
dc.subject.other | Infants autistes | es |
dc.subject.other | Música -- Ensenyament | es |
dc.title | La pràctica musical com a eina inclusiva en infants amb TEA | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |