Fútbol callejero: una experiència de transformació social. Una aproximació a diferents aplicacions pràctiques de la metodologia de Fútbol Callejero a Amèrica llatina
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2021-05-14Resumen
A finals de la dècada dels 90 va sorgir a Moreno, Buenos Aires, la metodologia dels tres
temps, o més coneguda com a metodologia de Fútbol Callejero, de la mà d’un modest
club de futbol de la mateixa localitat fundat l’any 1994, Defensores del Chaco. A partir
de la pràctica d’aquesta metodologia, amb els anys diverses organitzacions socials de
Llatinoamèrica la van anar utilitzant com a eina principal en la seva intervenció educativa
a les zones més vulnerables dels seus territoris. Així doncs és com es va fundar el
Movimiento de Fútbol Callejero, que avui en dia aplega a més d’una quinzena
d’organitzacions socials sota el mateix paraigües de principis i fonaments del Fútbol
Callejero.
Aquest treball pretén realitzar una investigació aproximada a diferents organitzacions de
l’Amèrica llatina que utilitzen la metodologia dels tres temps com a eina educativa per
millorar les condicions de vida de les seves comunitats, reclamant societats més
inclusives, participant de la defensa dels Drets Humans i promovent la participació
ciutadana i el lideratge juvenil.
At the end of the 90s arose in Moreno, Buenos Aires, the three times methodology, or
more well known as the methodology of Fútbol Callejero, from the hand of a humble
football club from the same locality founded in 1994, Defensores del Chaco. From the
practice of this methodology, within the years, different social organizations from Latin
America starting using it as their principal tool in their educational intervention in the most
vulnerable zones of their territories. In that way is how the Movimiento de Fútbol Callejero
was founded, and nowadays puts together more than fifteen social organizations under
their safety net made of the principles and fundamentals of the Fútbol Callejero.
This project intends to carry out an approximate investigation in different organizations
from Latin America which use the three times methodology as an educational tool to
improve the life quality of their communities, claiming more inclusive societies,
participating in the defense of Human Rights, and promoting citizen participation and
youth leadership.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Drets humans
Fútbol Callejero
Participació comunitària
Páginas
305 p.
Nota
Curs 2020-2021
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
- Grau en Educació Social [110]
Derechos
Tots els drets reservats