dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Moreno Gil, Anabel | |
dc.date.accessioned | 2021-12-03T11:15:19Z | |
dc.date.available | 2021-12-03T11:15:19Z | |
dc.date.created | 2021-06 | |
dc.date.issued | 2021-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6840 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | Gifted and talented students are often overlooked by our schools. This study aims to shed light
on the term gifted and outline some of the strategies and approaches that may be used to foster
motivation in gifted students in the area of foreign language learning. In order to do so, a
qualitative study will be presented. The sample consisted of five gifted students from the level
of secondary education and upper-level high school, five language teachers, a psychologist
specialized in giftedness who is also a school counselor, and an educational inspector. The data
was obtained through customized interviews and processed using charts created ad hoc. The
results of the study indicate that gifted students require differentiated learning through tasks,
materials, and methodologies that stimulate their abilities properly. However, drastic
adaptations, such as flexibilization, must be considered carefully because they may be
counterproductive. Finally, some guidelines for EFL teachers are provided to help them
maximize their students’ learning and boost their motivation. | es |
dc.description.abstract | L’alumnat amb altes capacitats sovint passa desapercebut als nostres instituts. Aquest estudi
pretén aclarir el concepte altes capacitats i proporcionar pautes que poden servir per fomentar
la motivació en l’aprenentatge de llengües. Per assolir l’objectiu, es va dur a terme una recerca
qualitativa. La mostra va consistir en: cinc estudiants amb altes capacitats de secundària i
batxillerat, cinc docents de llengües, un psicòleg especialista en altes capacitats que a més
exercia d’orientador psicopedagògic i una inspectora d’educació. Per obtenir la informació es
van dissenyar entrevistes personalitzades, i per analitzar-la, es van fer servir taules creades ad
hoc. Els resultats van concloure que l’alumnat amb altes capacitats requereix una instrucció
diferenciada basada en tasques, materials i metodologies diversos que estimulin adequadament
les seves habilitats. No obstant això, adaptacions dràstiques com la flexibilització poden resultar
contraproduents. A més, utilitzar la llengua com a vehicle per explorar els seus interessos
contribueix a augmentar-ne la motivació. Finalment, s’inclouen pautes adreçades als docents de
llengües que els poden ser útils per fomentar l’aprenentatge i motivació de l’alumnat. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Altes capacitats | es |
dc.subject.other | Ensenyament de llengües | es |
dc.subject.other | Necessitats educatives | es |
dc.subject.other | Motivació | es |
dc.title | Giftedness: Educational needs and strategies to foster motivation in foreign language learning | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Àngel Raluy Alonso | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |