The effects on listening skills as a result of an increase in exposure to Glasgow Standard English on EFL learners in secondary school
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2021-06-04Resum
Many EFL students rapport not understanding native speakers when travelling to areas
where English is spoken. This study examines the effect of incorporating an unfamiliar
accent, such as Glasgow Standard English (GSE), on secondary students’ listening
skills. For this study, the researcher used five tests, taken from Cambridge B1
Preliminary English Test (PET) part three and recruited a Glasgow Standard English
native speaker to record a version of the recordings in this unfamiliar accent. Two groups
of students of 4th of ESO from Institut Vescomtat de Cabrera in Hostalric (Catalonia) were
selected; one group as the control group and the other one as the experimental group.
Both groups were given a first pre-test in the familiar accent, that is, General British (GB),
in order to determine their initial competence. Then, in the intervention phase, they were
given three tests; the control group in GB and the experimental group in GSE. Finally,
both groups were given a post-test in the familiar accent (GB) in order to determine the
progress of their listening skills. Results indicated that both groups improved their
listening skills. However, exposure to GSE did not improve students’ listening skills to a
greater extent. On the contrary, the group who improved the most was the control group,
not exposed to GSE. Nonetheless, figures did not show any statistically significant
difference in the levels of comprehension between groups. In conclusion, no effect of
short-term exposure to an unfamiliar accent (GSE) was found on listening skills.
Molts estudiants d’anglès com a llengua estrangera afirmen no entendre els parlants
nadius quan viatgen a àrees on l’anglès és l’idioma nadiu. Aquest estudi examina quin
efecte té la incorporació d’un accent no familiar, com el Glasgow Standard English
(GSE), en la comprensió oral dels estudiants de secundària. Per aquest estudi,
l’investigador va utilitzar cinc tests, extrets de la part tres del B1 Preliminary English Test
(PET) de Cambridge i va reclutar un parlant nadiu de Glasgow Standard English per
gravar una versió dels àudios en aquest accent no familiar. Es van seleccionar dos grups
d’estudiant de 4t d’ESO de l’Institut Vescomtat de Cabrera d’Hostalric (Catalunya); un
grup com a grup de control i l’altre com a grup experimental. A ambdós grups se’ls va
donar un primer pretest en l’accent familiar, és a dir en General British (GB), per tal de
determinar la seva comprensió oral inicial. Després, durant la fase d’intervenció, se’ls va
donar tres tests; al grup de control en GB i al grup experimental en GSE. Finalment, a
ambdós grups se’ls va donar un posttest en l’accent familiar (GB) per tal de determinar
3
el progrés de la seva comprensió oral. Els resultats van indicar que ambdós grups havien
millorat la seva comprensió oral. Tanmateix, l’exposició al GSE no havia fet millorar més
la comprensió oral dels estudiants. Al contrari, el grup que havia millorat més havia sigut
el grup de control. No obstant això, les dades no mostraven cap diferència estadística
significativa de la comprensió oral entre grups. En conclusió, no es va trobar cap efecte
a curt termini de l’exposició a un accent no familiar (GSE) en la comprensió oral.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Director/a: Sarah Khan
Llengua
Anglès
Paraules clau
Glasgow Standard English
General British
Llengua materna
Intel·ligibilitat
Comprensió
Comunicació oral
Pàgines
28 p.
Nota
Curs 2020-2021
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca