Mostra el registre parcial de l'element
The effects on listening skills as a result of an increase in exposure to Glasgow Standard English on EFL learners in secondary school
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Serra i Plademunt, Aida | |
dc.date.accessioned | 2021-12-13T11:18:11Z | |
dc.date.available | 2021-12-13T11:18:11Z | |
dc.date.created | 2021-06-04 | |
dc.date.issued | 2021-06-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6844 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | Many EFL students rapport not understanding native speakers when travelling to areas where English is spoken. This study examines the effect of incorporating an unfamiliar accent, such as Glasgow Standard English (GSE), on secondary students’ listening skills. For this study, the researcher used five tests, taken from Cambridge B1 Preliminary English Test (PET) part three and recruited a Glasgow Standard English native speaker to record a version of the recordings in this unfamiliar accent. Two groups of students of 4th of ESO from Institut Vescomtat de Cabrera in Hostalric (Catalonia) were selected; one group as the control group and the other one as the experimental group. Both groups were given a first pre-test in the familiar accent, that is, General British (GB), in order to determine their initial competence. Then, in the intervention phase, they were given three tests; the control group in GB and the experimental group in GSE. Finally, both groups were given a post-test in the familiar accent (GB) in order to determine the progress of their listening skills. Results indicated that both groups improved their listening skills. However, exposure to GSE did not improve students’ listening skills to a greater extent. On the contrary, the group who improved the most was the control group, not exposed to GSE. Nonetheless, figures did not show any statistically significant difference in the levels of comprehension between groups. In conclusion, no effect of short-term exposure to an unfamiliar accent (GSE) was found on listening skills. | es |
dc.description.abstract | Molts estudiants d’anglès com a llengua estrangera afirmen no entendre els parlants nadius quan viatgen a àrees on l’anglès és l’idioma nadiu. Aquest estudi examina quin efecte té la incorporació d’un accent no familiar, com el Glasgow Standard English (GSE), en la comprensió oral dels estudiants de secundària. Per aquest estudi, l’investigador va utilitzar cinc tests, extrets de la part tres del B1 Preliminary English Test (PET) de Cambridge i va reclutar un parlant nadiu de Glasgow Standard English per gravar una versió dels àudios en aquest accent no familiar. Es van seleccionar dos grups d’estudiant de 4t d’ESO de l’Institut Vescomtat de Cabrera d’Hostalric (Catalunya); un grup com a grup de control i l’altre com a grup experimental. A ambdós grups se’ls va donar un primer pretest en l’accent familiar, és a dir en General British (GB), per tal de determinar la seva comprensió oral inicial. Després, durant la fase d’intervenció, se’ls va donar tres tests; al grup de control en GB i al grup experimental en GSE. Finalment, a ambdós grups se’ls va donar un posttest en l’accent familiar (GB) per tal de determinar 3 el progrés de la seva comprensió oral. Els resultats van indicar que ambdós grups havien millorat la seva comprensió oral. Tanmateix, l’exposició al GSE no havia fet millorar més la comprensió oral dels estudiants. Al contrari, el grup que havia millorat més havia sigut el grup de control. No obstant això, les dades no mostraven cap diferència estadística significativa de la comprensió oral entre grups. En conclusió, no es va trobar cap efecte a curt termini de l’exposició a un accent no familiar (GSE) en la comprensió oral. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 28 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Glasgow Standard English | es |
dc.subject.other | General British | es |
dc.subject.other | Llengua materna | es |
dc.subject.other | Intel·ligibilitat | es |
dc.subject.other | Comprensió | es |
dc.subject.other | Comunicació oral | es |
dc.title | The effects on listening skills as a result of an increase in exposure to Glasgow Standard English on EFL learners in secondary school | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Sarah Khan | |
dc.description.version | ||
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |