L’ensenyament de la literatura a través de la narrativa transmèdia en l’Educació Secundària
Author
Other authors
Publication date
2021-06-04Abstract
Amb el constant desenvolupament de noves tecnologies i el naixement de noves cultures
digitals com a context, cal introduir estratègies didàctiques que apropin la realitat dels joves a
les aules. Aquest treball presenta la narrativa transmèdia (transmedia storytelling) com una
metodologia que respon a aquesta necessitat, i analitza el seu potencial per a l’aprenentatge de la
literatura a l’educació secundària. Les dades extretes de l’estudi mixt basat en l’observació i les
enquestes realitzades a l’alumnat de 4t d’ESO d’un institut públic barceloní mostren que la
narrativa transmèdia és una eina didàctica efectiva que millora la comprensió lectora. A més, les
característiques pròpies de l’enfocament transmèdia com ara la naturalesa interdisciplinària i el
treball cooperatiu contribueixen a l’augment de la motivació i interès de l’alumnat.
With the constant development of new technologies and the birth of new digital cultures as a
context, it is necessary to introduce didactic strategies that bring the reality of young people
closer to the school. This paper presents transmedia storytelling as a methodology that responds
to this need, and analyzes its potential for learning literature in secondary education. The data
extracted from the mixed study based on observation and surveys carried out on high school
students at a public institute in Barcelona shows that transmedia storytelling is an effective
teaching tool that improves reading comprehension. In addition, the characteristics of the
transmedia approach such as the interdisciplinary nature and cooperative work contribute to the
increase of the motivation and interest of the students.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Miquel Pujol Tubau
Language
Catalan
Keywords
Narrativa transmèdia
Educació secundària
Literatura
Lectura -- Comprensió
Creativitat
Interdisciplinarietat
Pages
36 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats