Creating a concreteness effect in vocabulary learning: Using dixit illustrations for the acquisition of abstract words
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2021-06-16Resumen
Segons la teoria de la codificació dual de Paivio (1980), ens és més fàcil recordar
paraules que poden ser associades a imatges que d’altres de més abstractes que no
son tant presents al món físic, la qual cosa es coneix amb el terme efecte de la concreció
(Altarriba, Bauer, 2004; de Groot, 1992; ter Doest, Semin, 2005). Tanmateix, altres
estudis (Shen, 2010; Farley et al.,2012, 2014; Mahdi and Qadha, 2019) també han
conclòs que recordem millor les paraules abstractes que hem après tot associant-les a
imatges. En aquest estudi experimental s’investiga quin és l’efecte d’associar imatges a
aquestes tipus de paraules durant el seu procés d’aprenentatge. Es van ensenyar 24
paraules abstractes a 42 adolescents catalans estudiants d’anglès com a llengua
estrangera, però només es van presentar amb il·lustracions del joc de taula Dixit la
meitat d’aquestes paraules. Els participants en l’estudi van fer un test previ en què
havien de declarar quantes de les 24 paraules coneixien i, després de rebre la instrucció,
van fer un test en què se’ls preguntava el significat de les 24 paraules dues vegades
(immediatament després d’haver-los-les ensenyat, i al cap d’una setmana). Els resultats
de l’estudi mostren que en tots dos tests els participants recordaven un percentatge més
alt de paraules que s’havien associat a imatges, en comparació amb les que no s’hi
havien associat. Tot i que aquestes diferències han resultat ser no significatives, els
resultats de l’estudi apunten en la mateixa direcció que altres estudis previs semblants,
ja que suggereixen que en aprendre paraules abstractes, associar-hi imatges ens ajuda
a recordar-les.
According to Paivio’s dual-coding theory (1980) it is easier to learn words that are
associated with rich visual imagery than abstract words, due to what is termed the
concreteness effect (Altarriba and Bauer, 2004; de Groot, 1992; ter Doest, Semin, 2005).
Besides, other studies (Shen, 2010; Farley et al.,2012, 2014; Mahdi and Qadha, 2019)
concluded that abstract words are better recalled if they have been associated to pictures
during the encoding process. The present experimental study examined the effects of
associating pictures to abstract words: 24 abstract target words were taught to 42 ESL
Catalan teenage students, showing half of them with selected illustrations from the
boardgame Dixit and the other half without pictures. The participants in the study were
asked to do a pre-test that assessed their previous knowledge of the 24 target words
before receiving the instruction, and to do the same meaning recall tests twice,
3
immediately after receiving the instruction and one week later. The results indicated that
participants recalled at a higher rate the words that had been associated to pictures on
both post-tests. Although these differences cannot be considered significant, the findings
of the study are in line with previous research, since they suggest that associating
pictures to abstract words help learners recall these words at a higher rate.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Director/a: Sarah Khan
Lengua
Inglés
Palabras clave
Codificació dual
Efecte de la concreció
Vocabulari abstracte -- Ensenyament
Vocabulari abstracte -- Aprenentatge
Metodologia pictòrica
Páginas
30 p.
Nota
Curs 2020-2021
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca