Mostrar el registro sencillo del ítem
Creating a concreteness effect in vocabulary learning: Using dixit illustrations for the acquisition of abstract words
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Ribas Roca, Gerard | |
dc.date.accessioned | 2021-12-15T08:31:40Z | |
dc.date.available | 2021-12-15T08:31:40Z | |
dc.date.created | 2021-06-16 | |
dc.date.issued | 2021-06-16 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6853 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | Segons la teoria de la codificació dual de Paivio (1980), ens és més fàcil recordar paraules que poden ser associades a imatges que d’altres de més abstractes que no son tant presents al món físic, la qual cosa es coneix amb el terme efecte de la concreció (Altarriba, Bauer, 2004; de Groot, 1992; ter Doest, Semin, 2005). Tanmateix, altres estudis (Shen, 2010; Farley et al.,2012, 2014; Mahdi and Qadha, 2019) també han conclòs que recordem millor les paraules abstractes que hem après tot associant-les a imatges. En aquest estudi experimental s’investiga quin és l’efecte d’associar imatges a aquestes tipus de paraules durant el seu procés d’aprenentatge. Es van ensenyar 24 paraules abstractes a 42 adolescents catalans estudiants d’anglès com a llengua estrangera, però només es van presentar amb il·lustracions del joc de taula Dixit la meitat d’aquestes paraules. Els participants en l’estudi van fer un test previ en què havien de declarar quantes de les 24 paraules coneixien i, després de rebre la instrucció, van fer un test en què se’ls preguntava el significat de les 24 paraules dues vegades (immediatament després d’haver-los-les ensenyat, i al cap d’una setmana). Els resultats de l’estudi mostren que en tots dos tests els participants recordaven un percentatge més alt de paraules que s’havien associat a imatges, en comparació amb les que no s’hi havien associat. Tot i que aquestes diferències han resultat ser no significatives, els resultats de l’estudi apunten en la mateixa direcció que altres estudis previs semblants, ja que suggereixen que en aprendre paraules abstractes, associar-hi imatges ens ajuda a recordar-les. | es |
dc.description.abstract | According to Paivio’s dual-coding theory (1980) it is easier to learn words that are associated with rich visual imagery than abstract words, due to what is termed the concreteness effect (Altarriba and Bauer, 2004; de Groot, 1992; ter Doest, Semin, 2005). Besides, other studies (Shen, 2010; Farley et al.,2012, 2014; Mahdi and Qadha, 2019) concluded that abstract words are better recalled if they have been associated to pictures during the encoding process. The present experimental study examined the effects of associating pictures to abstract words: 24 abstract target words were taught to 42 ESL Catalan teenage students, showing half of them with selected illustrations from the boardgame Dixit and the other half without pictures. The participants in the study were asked to do a pre-test that assessed their previous knowledge of the 24 target words before receiving the instruction, and to do the same meaning recall tests twice, 3 immediately after receiving the instruction and one week later. The results indicated that participants recalled at a higher rate the words that had been associated to pictures on both post-tests. Although these differences cannot be considered significant, the findings of the study are in line with previous research, since they suggest that associating pictures to abstract words help learners recall these words at a higher rate. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 30 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Codificació dual | es |
dc.subject.other | Efecte de la concreció | es |
dc.subject.other | Vocabulari abstracte -- Ensenyament | es |
dc.subject.other | Vocabulari abstracte -- Aprenentatge | es |
dc.subject.other | Metodologia pictòrica | es |
dc.title | Creating a concreteness effect in vocabulary learning: Using dixit illustrations for the acquisition of abstract words | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Sarah Khan | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |