Hibridant models pedagògics en l’educació física: valoració de l’impacte produït en les habilitats cooperatives i les capacitats tècniques de l’alumnat
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2021-06-04Resum
La unió de diverses característiques de
diferents models pedagògics, o la
creació d’un nou model a partir
d’aquestes cohesions, fomenta
l’increment i les potencialitats que els
diferents models tenen per si sols
(Fernández-Rio, 2014). Seguint
aquesta premissa, la present
investigació s’ha focalitzat en quina ha
estat la influència de la hibridació entre
l’Aprenentatge Cooperatiu, el Model
d’Educació Esportiva i la Gamificació
sobre algunes de les habilitats
fonamentals de la cooperació, i
l'evolució de les capacitats tècniques
bàsiques del pàdel en l'alumnat de
quart d'ESO que participava en l'estudi.
Per al seu desenvolupament, s’han
seguit els diferents estadis acurats,
metòdics i empírics definits per Quivy &
Van Campenhoudt (2000) en el seu
manual d’investigació, i s’ha utilitzat un
mètode experimental, tot adoptant una
anàlisi deductiva amb dos tipus de
disseny d’estudi: un disseny només
posttest (autoavaluació) per a l’anàlisi
de les habilitats fonamentals de la
cooperació; i un disseny pretest posttest (coavaluacions) per a la
valoració de l'evolució de les capacitats
tècniques bàsiques del pàdel
treballades.
Les troballes de la present investigació
indiquen que la hibridació dels tres
models pedagògics emprats podria
ajudar al desenvolupament d’habilitats
cooperatives com la interdependència
positiva, la interacció promotora, la
responsabilitat individual i les habilitats
interpersonals, així com en l’evolució
de les capacitats tècniques del servei,
el drive i el revés. No obstant això,
caldria ajustar la realitat amb la
percepció que les participants tenen
sobre el seu desenvolupament pel que
fa a les habilitats cooperatives, i
detectar alguns dels riscs que poden
portar a un desenvolupament personal i
social negatiu. Tanmateix, seria
necessari allargar la duració de la
mateixa experiència educativa per
crear un clima d’aprenentatge i millora
continua que permeti l’assoliment al
complet de les capacitats.
The connection between the
characteristics from different
pedagogical models or the creation of a
new model from this cohesion,
develops the increase and potentialities
that these different models has got from
itself (Fernández-Rio, 2014). Following
the premise, this investigation has been
focused in which influence the
hybridization between Cooperative
Learning, Sport Education and Gamification of some fundamental
abilities of cooperation, and the
evolution of the basic technical
capacities of paddle has impacted in
the students (4ESO) that have
participated.
For the development of this
investigation, it has been followed and
used the accurate, methodical and
empiric states defined by Quivy & Van
Campenhoudt (2000) on their
investigation guide. Furthermore, it has
been used an experimental
methodology adopting a deductive
analysis with two designs. In one hand,
using post-test (self-evaluation) to
analyse the fundamental abilities of
cooperation and on the other hand, pre test/post-test (co-evaluation) to
evaluate the evolution of the basic
technical capacities in paddle already
practiced.
The results shows that the hybridization
of the three pedagogical models used
could help in the development of
cooperative abilities like: positive
interdependency, developer interaction,
personal responsibility and
interpersonal abilities in the evolution of
technical capacities as the service,
forehand and backhand movements.
However, it should be adapted to the
reality of the participants perception of
their cooperative abilities and detect
some of the risks that can bring to a
personal and social bad final
development. Having said that, it would
be necessary to extend the duration of
the proper educational experience to
create a better learning atmosphere
and continue learning to accomplish the
complete sportive capacities.
Tipus de document
Treball fi de màster
Versió del document
Director/a: Eduard Comerma
Llengua
Català
Paraules clau
Hibridació
Models Pedagògics
Gamificació
Educació física
Aprenentatge cooperatiu
Capacitats tècniques
Habilitats cooperatives
Pàgines
116 p.
Nota
Curs 2020-2021
Premi Sebastià Àlvarez al milor Treball de Final de Màster de la UVic en l'àmbit educatiu
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats