Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorMulleras Escofet, Júlia
dc.date.accessioned2021-12-15T09:34:45Z
dc.date.available2021-12-15T09:34:45Z
dc.date.created2021-06-04
dc.date.issued2021-06-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6856
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractLa diversitat cultural ja és una realitat arreu, i a dia d’avui resulta pràcticament evident que les cultures no es poden entendre com a entitats hermètiques i independents les unes de les altres. Les aules de secundària en són un bon exemple, i la interculturalitat s’imposa en la literatura acadèmica com el model de gestió de la diversitat cultural necessari per a la construcció d’una societat inclusiva i saludable per a totes les persones que li donen vida. Amb la convicció que la literatura és clau per treballar la interculturalitat a l’aula en la línia de l’educació intercultural proposada pel Departament d’Ensenyament, aquesta recerca planteja alguns passos per avançar en el coneixement de les cultures de la comunitat educativa. El treball es planteja 3 objectius: l’observació del programa literari d’una mostra d’instituts en relació amb la composició cultural del seu alumnat, la recollida d’idees i pràctiques interculturals a l’aula de català i l’elaboració d’una proposta didàctica per fomentar el treball intercultural a través de la literatura. La recerca s’ha guiat per una recollida de dades qualitatives i quantitatives contrastada i ampliada a través de l’estudi de fonts bibliogràfiques. S’ha identificat poca explotació del potencial intercultural de la literatura, però la recerca ha servit per traçar les primeres línies d’una proposta per portar l’educació intercultural al terreny de la realitat.es
dc.description.abstractDiversity is today a worldwide reality, and it has become clear that cultures cannot be seen as hermetic concepts, independent from one another. High schools are a good example of that, and scholarly research promotes interculturalism as the critical cultural diversity management model for a healthy and inclusive society for all its citizens. Literature is key for the development of an intercultural perspective at school in line with the intercultural education promoted by the Catalan Department of Education. With this conviction, the present dissertation sets some ground rules to move forward in the understanding of the cultures within the educational community. The conducted work had three objectives: observing the literary program of a sample of high school classrooms regarding their cultural makeup, collecting ideas and intercultural experiences in the Catalan classes and creating a didactic proposal to encourage intercultural work through literature. The research was guided by a collection of both qualitative and quantitative data together with the study of scholarly accounts. Results show that the intercultural potential of literature is still poorly utilized, but the work has been useful for drawing the first lines of a proposal to bring intercultural education to the realm of reality.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent51 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEducació interculturales
dc.subject.otherLiteraturaes
dc.subject.otherLecturaes
dc.subject.otherInterculturalitates
dc.subject.otherEducació secundàriaes
dc.titleL’educació intercultural a través de la literaturaes
dc.title.alternativePropostes i orientacions de treball de la literatura a 2n d’ESO des de la perspectiva de l’educació interculturales
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: M. Àngels Verdaguer Pajerols
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tots els drets reservats
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint