The effects of applying multimodality in oral comprehension tasks in the English classroom of Batxillerat: students’ performance and attitudes
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2021-06Resum
La comprensió oral és una habilitat important quan aprenem una llengua estrangera. Amb
l’evolució de la tecnologia actualment, les tasques de listening poden incloure més que el
tradicional input només auditiu, com poden ser imatge i text escrit. La combinació de
múltiples modes és coneguda com a multimodalitat. Aquest estudi pretén descobrir si la
comprensió augmenta quan apliquem la multimodalitat (escoltar i visualitzar) i quines
són les actituds i percepcions dels aprenents. 22 participants –estudiants de Batxillerat–
han dut a terme dues tasques de listening (només escolta –LO–, i escolta i visualització –
LW) i han omplert un qüestionari. Per una banda, la comprensió s’ha mesurat
quantitativament segons els resultats en la tasca LO i la tasca LW. Per l’altra, s’han
examinat les actituds i preferència a través de diferents paràmetres, tant quantitativament
com qualitativament, per saber-ne la percepció. Els resultats indiquen que la comprensió
augmenta en les tasques de LW si ho comparem amb les de LO i, doncs, que la
multimodalitat ajuda a la comprensió. Pel que fa a les actituds, la percepció i la
preferència, els participants atribueixen reiteradament característiques a les tasques de
LW, com l’entreteniment, la retenció de la informació a la memòria, una major
comprensió de la informació general, entre altres. També, afirmen que prefereixen el
mode LW unànimement i un alt percentatge creu que és una manera de millorar les seves
habilitats en la llengua.
Listening is an important skill when learning a foreign language. With the evolution of
technology in current times, listening comprehension tasks can include more than the
traditional audio-only input, such as image and written text. The combination of multiple
modes is known as multimodality. This study aims to discover whether comprehension
improves when multimodality (listening and watching) is applied and what the learners’
attitudes and perception are. 22 participants –students of Batxillerat– have carried out two
listening tasks (listening only –LO–, and listening and watching –LW) and completed a
questionnaire. On the one hand, comprehension has been measured quantitatively in
performance in LO and LW tasks. On the other hand, both quantitatively and
qualitatively, mode attitudes and preference through several parameters have been
examined to know students’ perception. The findings show that comprehension is
enhanced in listening and watching tasks compared to listening only tasks, and, thus, that
multimodality helps in comprehension. Concerning attitudes, perception and preference, participants recurrently attribute characteristics to LW, such as entertainment,
information retrieval and easier general information understanding, among others. Also,
they unanimously claim to prefer the LW mode and a high percentage perceive it as a
way to improve their language skills.
Tipus de document
Treball fi de màster
Llengua
Anglès
Paraules clau
Anglès -- Comprensió oral
Multimodalitat
Actitud
Comunicació oral
Pàgines
48 p.
Nota
Curs 2020-2021
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats