Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorRoca Farré, Núria
dc.date.accessioned2021-12-20T11:19:30Z
dc.date.available2021-12-20T11:19:30Z
dc.date.created2021-06-04
dc.date.issued2021-06-04
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/6870
dc.descriptionCurs 2020-2021es
dc.description.abstractEl propòsit general d’aquest TFM és estudiar l’impacte que les tertúlies literàries dialògiques tenen en la didàctica de la literatura i en la motivació de l’alumnat. Aquesta actuació educativa, que promou la democratització d’obres clàssiques i que se situa en el marc de l’aprenentatge dialògic, és una eina per a respondre a la detecció d’un accés insuficient i desigual de l’alumnat a les obres literàries clàssiques, que comporta un desequilibri d’oportunitats de poder dialogar i aproximar-se a aquest patrimoni cultural. En concret, el TFM realitza un estudi de cas en el context d’un centre educatiu de secundària situat a Barcelona, mitjançant resultats obtinguts a partir d’un qüestionari inicial i final contestats per l’alumnat participant. L’estudi conclou que la implementació de les tertúlies ha generat resultats exitosos pel que fa a l’increment del coneixement de l’obra clàssica treballada i la motivació de l’alumnat en la lectura, l’expressió oral i la interacció amb els companys, una millora rellevant en la predisposició de l’alumnat, tenint en compte que la motivació està directament relacionada amb l’èxit acadèmic. A més, detecta una relació evident entre els resultats de les preguntes i la identificació de gènere.es
dc.description.abstractThe general aim of this research is to study the impact that dialogic literary gatherings have on the teaching of literature and on student motivation. This educational action, which promotes the democratisation of classical works and is situated within the framework of dialogical learning, is a tool to respond to the detection of insufficient and unequal access to classical literary works by students, which leads to an imbalance of opportunities to dialogue and approach this cultural heritage. Specifically, a case study is carried out in the context of a high school in Barcelona, based on results obtained from an initial and final questionnaire answered by the participating pupils. The study, concludes that the implementation of the gatherings has generated successful results in increasing the knowledge of the classical work and the student motivation in reading, oral expression and interaction with classmates, a relevant improvement in the predisposition of the students, bearing in mind that motivation is directly related to academic success. Furthermore, it detects an evident relationship between the results of the questions and the gender identification of the participants.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent38 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherObres clàssiqueses
dc.subject.otherLiteratura -- Didàcticaes
dc.subject.otherEducació secundàriaes
dc.subject.otherLiteratura -- Tertúlieses
dc.subject.otherAprenentatge dialògices
dc.titleImpacte acadèmic de les tertúlies literàries dialògiques en la didàctica de la literatura i en la motivació de l’alumnates
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionDirector/a: Pere Quer Aiguadé
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tots els drets reservats
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint