dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Roca Farré, Núria | |
dc.date.accessioned | 2021-12-20T11:19:30Z | |
dc.date.available | 2021-12-20T11:19:30Z | |
dc.date.created | 2021-06-04 | |
dc.date.issued | 2021-06-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6870 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | El propòsit general d’aquest TFM és estudiar l’impacte que les tertúlies literàries
dialògiques tenen en la didàctica de la literatura i en la motivació de l’alumnat. Aquesta
actuació educativa, que promou la democratització d’obres clàssiques i que se situa en el
marc de l’aprenentatge dialògic, és una eina per a respondre a la detecció d’un accés
insuficient i desigual de l’alumnat a les obres literàries clàssiques, que comporta un
desequilibri d’oportunitats de poder dialogar i aproximar-se a aquest patrimoni cultural.
En concret, el TFM realitza un estudi de cas en el context d’un centre educatiu de
secundària situat a Barcelona, mitjançant resultats obtinguts a partir d’un qüestionari
inicial i final contestats per l’alumnat participant.
L’estudi conclou que la implementació de les tertúlies ha generat resultats exitosos pel
que fa a l’increment del coneixement de l’obra clàssica treballada i la motivació de
l’alumnat en la lectura, l’expressió oral i la interacció amb els companys, una millora
rellevant en la predisposició de l’alumnat, tenint en compte que la motivació està
directament relacionada amb l’èxit acadèmic. A més, detecta una relació evident entre els
resultats de les preguntes i la identificació de gènere. | es |
dc.description.abstract | The general aim of this research is to study the impact that dialogic literary gatherings
have on the teaching of literature and on student motivation. This educational action,
which promotes the democratisation of classical works and is situated within the
framework of dialogical learning, is a tool to respond to the detection of insufficient and
unequal access to classical literary works by students, which leads to an imbalance of
opportunities to dialogue and approach this cultural heritage. Specifically, a case study is
carried out in the context of a high school in Barcelona, based on results obtained from
an initial and final questionnaire answered by the participating pupils.
The study, concludes that the implementation of the gatherings has generated successful
results in increasing the knowledge of the classical work and the student motivation in
reading, oral expression and interaction with classmates, a relevant improvement in the
predisposition of the students, bearing in mind that motivation is directly related to
academic success. Furthermore, it detects an evident relationship between the results of
the questions and the gender identification of the participants. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 38 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Obres clàssiques | es |
dc.subject.other | Literatura -- Didàctica | es |
dc.subject.other | Educació secundària | es |
dc.subject.other | Literatura -- Tertúlies | es |
dc.subject.other | Aprenentatge dialògic | es |
dc.title | Impacte acadèmic de les tertúlies literàries dialògiques en la didàctica de la literatura i en la motivació de l’alumnat | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Pere Quer Aiguadé | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |