dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció i Ciències Humanes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Craviotto Arnau, Roger | |
dc.date.accessioned | 2021-12-20T12:49:09Z | |
dc.date.available | 2021-12-20T12:49:09Z | |
dc.date.created | 2021-06-04 | |
dc.date.issued | 2021-06-04 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/6873 | |
dc.description | Curs 2020-2021 | es |
dc.description.abstract | En aquest estudi s’ha analitzat el tractament dels dialectes catalans en els llibres de text
de llengua catalana de batxillerat. Des d’un punt de vista quantitatiu, es determina fins a
quin grau els ítems dialectals estan concentrats en la unitat de dialectologia o repartits al
llarg del llibre. També, des d’un enfocament qualitatiu, s’han sotmès els llibres a una
avaluació de la seva qualitat dialectal mitjançant una rúbrica. Les dades demostren que
la tendència és d’incloure formes dialectals normatives en els continguts però no en les
activitats. A més a més, l’anàlisi qualitativa suggereix que les editorials que publiquen
principalment en català són les que millor visibilitzen les formes dialectals. | es |
dc.description.abstract | This study aims at analysing synthetically the way Catalan dialectal diversity is regarded
within scholar books in the years before access to university studies. From a quantitative
approach, it aims to determine whether the dialectal items are concentrated within the
lessons dedicated to geographical variation or scattered throughout the book. Moreover,
from a qualitative perspective, the books have undergone an evaluation to judge their
quality regarding dialectal visibility. Data has shown that there is a tendency to include
normative dialectal features within the content of the books but not within the tasks.
Furthermore, qualitative data suggests that editors who publish mainly in Catalan are
those who visibilise better dialectal feature. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 75 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Llibres de text | es |
dc.subject.other | Català | es |
dc.subject.other | Dialectologia | es |
dc.subject.other | Llengua estàndard | es |
dc.title | El tractament de les variants geogràfiques en els llibres de text de llengua i literatura catalanes a batxillerat | es |
dc.title.alternative | Trets dialectals i visibilització | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Director/a: Llorenç Comajoan i Colomé | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |