La influència del centre educatiu en l’hàbit lector dels alumnes de secundària
Author
Other authors
Publication date
2021-06-04Abstract
En aquest article s’explora fins a quin punt la pràctica de la lectura i l’enfocament
del treball literari que es fa als centres educatius de secundària pot influir en l’hàbit
lector dels alumnes, especialment d’aquells que no tenen un entorn favorable a la
lectura. Per fer-ho, s’ha comprovat quin és l’estat actual de l’hàbit lector entre els
adolescents i quins són els factors que el condicionen. La mostra seleccionada per a
la investigació ha constat de 72 alumnes i 8 docents de secundària, els quals han
aportat dades quantitatives i qualitatives a la recerca. La metodologia mixta ha
permès triangular les dades provinents de les entrevistes i de les enquestes, que
combinaven preguntes de resposta múltiple, resposta oberta i escales de Likert. Els
resultats mostren que l’enfocament del treball literari i la pràctica de la lectura als
centres està subjecte al criteri dels docents o dels centres i que, amb independència
del criteri aplicat, no estimulen l’hàbit lector en aquells alumnes que no el tenen.
This article explores whether the required readings and the literature studied in
secondary schools influence the habit of reading among students, especially those
whose family environment is not used to reading. In order to do so, not only
teenagers’ reading habits have been checked, but also the factors which may
influence them. The sample selected for the research consisted of 72 students and
8 secondary school teachers, who provided quantitative and qualitative data to the
research. Thanks to this mixed methodology, it has been possible to triangulate
data from interviews and surveys, which contained multiple-choice questions, open
questions and Likert rating scales. The results show that the literature studied and
the practice of reading done in secondary schools depends on the judgement of
teachers and schools and do not stimulate the habit of reading among students.
Document Type
Master's final project
Document version
Director/a: Francesc Codina i Valls
Language
Catalan
Keywords
Hàbit lector
Adolescents
Literatura -- Educació secundària
Competència i actuació (Lingüística)
Pages
34 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
Rights
Tots els drets reservats