La Comunicació en una entitat esportiva d'elit
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2021-05Resum
Aquest Treball de Fi de Grau que teniu entre les mans, tracta sobre el Bàsquet Manresa i tot
el que el rodeja. Ens focalitzarem en aquest treball en diversos apartats de la comunicació
del club, veurem com el club es comunica amb els seus stakeholders, com el club busca
patrocinadors, i quins són els valors del club a l’hora de buscar aquests patrocinadors, també
farem èmfasi en el lloc d’on provenen aquests patrocinadors per tal de veure que és el que
busca el club amb aquest patrocini i que és el que busca el patrocinador a l’hora de fer aquest
patrocini i que busca obtenir. A més de parlar sobre els
patrocinadors del club i diferents teories de patrocini esportiu, també parlarem sobre el
fenomen fan, i com es viu al territori del Bages. Per tal de conèixer el fenomen fan, s’han
agafat diferents teories sobre el fanbase de Crawford (2004) i Giulianotti (2005), que
posteriorment seran extrapolades al Bàsquet Manresa i seran validades amb entrevistes als
treballadors del club.
En l’apartat d’Annexes es pot trobar totes les entrevistes realitzades a diversos patrocinadors
com Kibuc Albert Disseny, La Soca, Ajuntament de Manresa, Avinent o bé a treballadors del
club com la Clàudia i el Damià, què són els responsables de Màrqueting i Comunicació
respectivament.
Este Trabajo de Fin de Grado que tiene entre las manos, trata sobre el Bàsquet Manresa y
todo lo que le rodea. Nos focalizaremos en este trabajo en varios apartados de la
comunicación del club, veremos como el club se comunica con sus stakeholders, como el
club busca patrocinadores, y cuáles son los valores del club a la hora de buscar estos
patrocinadores, también haremos énfasis en el lugar de donde provienen estos
patrocinadores para ver que es lo que busca el club con este patrocinio y que es lo que busca
el patrocinador a la hora de hacer este patrocinio y que busca obtener. Además de hablar
sobre los patrocinadores del club y diferentes teorías de patrocinio deportivo, también
hablaremos sobre el fenómeno fan, y cómo se vive en el territorio del Bages. Para conocer el
fenómeno hacen, se han tomado diferentes Teorías sobre el fanbase de Crawford (2004) y
Giulianotti (2005), que posteriormente serán extrapoladas al Bàsquet Manresa y serán
validados con entrevistas a los trabajadores del club.
En el apartado de Anexos se puede encontrar todas las entrevistas realizadas a varios
patrocinadores como Kibuc Albert Diseño, La Soca, Ayuntamiento de Manresa, Avinent o bien
a trabajadores del club como Claudia y el Damià, que son los responsables de Marketing y
comunicación respectivamente.
This Final Degree Project that you have in your hands, is about Bàsquet Manresa and
everything that surrounds it. We will focus on this work in various sections of the club's
communication, we will see how the club communicates with its stakeholders, how the club
seeks sponsors, and what the club's values are when looking for these sponsors, we will also
emphasize in the place where these sponsors come from in order to see what the club is
looking for with this sponsorship and what the sponsor is looking for when doing this
sponsorship and what it is looking for. In addition to talking about the club sponsors and
different theories of sports sponsorship, we will also talk about the fan phenomenon, and how
people live in the territory of Bages. In order to know the fan phenomenon, different theories
have been taken from the fanbase of Crawford (2004) and Giulianotti (2005), which will later
be extrapolated to Bàsquet Manresa and will be validated with interviews with the club’s
workers.
In the annexes section you can find all the interviews conducted with various sponsors such
as Kibuc Albert Disseny, La Soca, Ajuntament de Manresa, Avinent or club workers such as
Claudia and Damià, who are responsible for Marketing and Communication respectively.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Comunicació en l'empresa
Basquetbol
Bàsquet Manresa
Grups d'interès
Pàgines
61 p.
Nota
Curs 2020-2021
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Tots els drets reservats
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca