La marca persona en la indústria de la música. Estudi de cas: Bad Gyal i Lady Gaga.
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2020-05Resumen
Aquest Treball de Fi de Grau consisteix d'una investigació sobre la
marca persona en la indústria de la música. Dit estudi ha
estat compost de dues parts, en primer lloc s'ha fet una recerca
documental sobre què és una marca persona, el rol que té la
comunicació per tal que un artista es pugui obrir camí dins de la
indústria musical; tanmateix es parla del negoci de la indústria
musical i la relació dels usuaris i les empreses discogràfiques.
En segon lloc s'han analitzat els estudis de cas de les artistes
musicals Bad Gyal i Lady Gaga. Per l'anàlisi s'ha fet una investigació
des dels inicis de la seva carrera fins a l'actualitat, passant pel seu
estil musical, identitat visual, entrevistes i altres punts que han
servit per entendre el seu posicionament dins de la indústria de la
música.
Entre les conclusions principals destaca que el factor més
important a tenir en compte és el vincle emocional que uneix un/a
artista amb els/les seus/seves seguidors/es: l'autenticitat d'aquest
bé guiada pel grau d'honestedat que té el seu discurs i els valors
que representa.
This Final Degree Project consists of an investigation about the
personal brand in the music industry. This study has been composed
of two parts. First, a documentary investigation has been carried
out on what a personal brand is, the role that communication has
so that an artist can make his way into the music industry; however,
the business of the music industry and the relationship of users and
record companies are discussed.
On the other hand, the case studies of the musical artists Bad Gyal
and Lady Gaga have been analyzed. For the analysis, an
investigation has been made from the beginning of their career to
the present, through their musical style, visual identity, interviews
and other points that have served to understand their position
within the music industry.
Among the main conclusions, it stands out that the most important
factor to take into account is the emotional bond that unites an
artist with his/hers followers: the authenticity of this is guided by
the degree of honesty that his speech has and the values it
represents.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Música -- Indústria i comerç
Publicitat
Xarxes socials
Artistes
Construcció de marca (Màrqueting)
Páginas
135 p.
Nota
Curs 2020-2021
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats