365 dies després. Com va ser el confinament per un noi amb Necessitats Educatives Especials
Author
Other authors
Publication date
2021-06Abstract
La present memòria del Treball Final de Grau està vinculada a la realització d’un reportatge
audiovisual sobre com ha viscut un nen amb altres capacitats els mesos de confinament
domiciliari.
L’objectiu de la investigació és explicar com l’ha afectat el confinament, com s’ha organitzat
per poder seguir les seves classes d’educació especial, els problemes que s’ha trobat, com ho
ha viscut la família i el seu entorn més proper i com els ha pogut afectar. Tot això, tenint com
a testimoni principal en Jan Martínez, un nen de 16 anys que pateix un retard mental causat per
una prematuritat extrema. En Jan és alumne de l’Escola d'Educació Especial Can Vila de Mollet
del Vallès, Barcelona, alguns dels treballadors de la qual també han ajudat en la realització del
reportatge aportant el seu punt de vista.
El dia dotze de març del 2020 el President de la Generalitat, Quim Torra, va anunciar el
tancament de tots els centres educatius de Catalunya, durant catorze dies, com a mesura
preventiva per combatre la propagació del coronavirus. Però, el que havien de ser dues
setmanes de confinament domiciliari, es van acabar convertint en tres mesos sense gairebé
sortir de casa.
La major part de les declaracions dels afectats que han ajudat amb la realització del reportatge
són contactes propers a en Jan, familiars i experts que van dedicar gran part del seu temps
durant els mesos de confinament a adaptar i aproximar, de la millor manera possible, les
activitats educatives a tots aquells nens que haurien de realitzar les classes de forma telemàtica,
ja que cancel·lar per complet l’activitat acadèmica no era una opció a considerar.
Com han afectat tots aquests canvis als alumnes d’educació especial? S’ha notat algun tipus de
regressió en referència als seus coneixements i/o habilitats? Qui s’ha fet càrrec d’aquests nens
mentre els pares treballaven? Aquestes preguntes i moltes altres que ens poden anar sorgint
quan pensem en l’educació especial i el confinament, són les que es volen respondre a través
d’aquest reportatge.
La recerca s’ha realitzat des de l’octubre del 2020 fins al maig del 2021, per recopilar
informació i realitzar les gravacions del reportatge audiovisual sobre l’afectació del
confinament a nens amb altres capacitats.
Document Type
Project / Final year job or degree
Language
Catalan
Keywords
COVID-19 (Malaltia)
Necessitats educatives especials
Confinament
Pages
60 p.
Note
Curs 2020-2021
This item appears in the following Collection(s)
- Grau en Periodisme [75]
Rights
Tots els drets reservats