Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorLlamas Lucero, Alba
dc.date.accessioned2023-02-06T19:41:36Z
dc.date.available2023-02-06T19:41:36Z
dc.date.created2022-05-09
dc.date.issued2022-05-09
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7206
dc.descriptionCurs 2021-2022es
dc.description.abstractThis investigation has its main objective in discovering the use of strategies in the oral introduction of an English folk tale during preschool hospital classroom time. This was followed by a practical part, which consists of reading an English folk tale that will encourage children to learn different vocabulary. After the implementation, three interviews have been done: one of them with the hospital classroom teacher, another one with the sister of a hospital classroom kid, and the last one with a student in the hospital classroom. The results have been extracted and contrasted with the theory to draw conclusions about whether storytelling is a methodology that helps students, between 2 and 5 years, learning English during their hospital period.es
dc.description.abstractAquesta recerca té com a objectiu principal el desenvolupament d'una estratègia en la introducció oral de la llengua anglesa durant el període d'estança a l'aula hospitalària. Això va seguit d'una part pràctica, que consisteix en la lectura d'un conte tradicional anglès que animarà els nens i nenes a aprendre diferent vocabulari. A continuació, s'han realitzat tres entrevistes: una d'aquestes és a la professora de l'aula hospitalària, una altra a la germana d'un infant de l'aula hospitalària, i l'última amb un alumne de l'aula hospitalària. Els resultats s'han extret i contrastat amb la teoria de diferents autors per extreure conclusions sobre si la narració de contes és una metodologia que ajuda els estudiants d'entre 2 i 5 anys a aprendre anglès durant el seu període hospitalari.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent73 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherHospitals de diaes
dc.subject.otherAnglès -- Ensenyamentes
dc.subject.otherContes popularses
dc.subject.otherAules hospitalàrieses
dc.titleHow do preschool children learn English through a folk tale during their hospital classroom period?es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint