Mostra el registre parcial de l'element
Efectivitat de la fisioteràpia en l’abordatge de problemes físics i de conducta en nens amb TDAH: protocol d’assaig clínic aleatoritzat
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat de Ciències de la Salut i el Benestar | |
dc.contributor.author | Bará Farrés, Irene | |
dc.date.accessioned | 2023-02-13T18:30:29Z | |
dc.date.available | 2023-02-13T18:30:29Z | |
dc.date.created | 2022-05-20 | |
dc.date.issued | 2022-05-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7248 | |
dc.description | Curs 2021-2022 | es |
dc.description.abstract | El trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDAH) afecta entre el 3-7% de la població mundial. Tot i que hi ha estudis que demostren que la inclusió del fisioterapeuta en el tractament multidisciplinari és efectiu actualment la seva presència és escassa o poc habitual com a tractament de primera línia. L'objectiu principal del present estudi és avaluar l’efectivitat de l’abordatge multisensorial per millorar de la coordinació dels nens amb TDAH entre 4 i 6 anys. Es durà a terme un assaig clínic controlat aleatoritzat simple cec amb dos grups, un control i un experimental. La intervenció durarà 6 mesos, i s’estima que l’estudi duri de 2 a 3 anys. Aquest inclourà una mostra total de 28 nens i nenes d’entre 4 i 6 anys diagnosticats de TDAH combinat i amb dèficit de coordinació i equilibri. El grup control rebrà 1 sessió de fisioteràpia convencional a la setmana i el grup experimental, a part de la fisioteràpia convencional, rebrà també una sessió setmanal d’abordatge multisensorial. Per tal d’objectivar els canvis es realitzaran, tant a la primera com a la última sessió, 3 escales de valoració. | es |
dc.description.abstract | Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) affects 3-7% of the world's population. Although there are studies that show that the inclusion of the physiotherapist in multidisciplinary treatment is effective, its presence is currently uncommon as a first-line treatment. The main objective of this study is to evaluate the effectiveness of the multisensory approach to improve the coordination of children with ADHD between 4 and 6 years of age. A simple blind randomized controlled trial will be conducted with two groups, one control and one experimental. The intervention will last 6 months, and the study is expected to last 2 to 3 years. This will include a total sample of 28 children aged 4 to 6 diagnosed with combined ADHD and a lack of coordination and balance. The control group will receive 1 session of conventional physiotherapy per week and the experimental group, in addition to conventional physiotherapy, will also receive a weekly session of multisectoral approach. To objectify the changes, there will be 3 evaluation scales in both the first and the last session. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 38 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Fisioteràpia | es |
dc.subject.other | Pediatria | es |
dc.subject.other | Trastorn per dèficit d'atenció amb hiperactivitat | es |
dc.title | Efectivitat de la fisioteràpia en l’abordatge de problemes físics i de conducta en nens amb TDAH: protocol d’assaig clínic aleatoritzat | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |
Fitxers en aquest element
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
-
Grau en Fisioteràpia [164]