Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Departament de Pedagogiacat
dc.contributor.authorMacià Gual, Aida
dc.date.accessioned2023-02-14T17:02:07Z
dc.date.available2023-02-14T17:02:07Z
dc.date.created2022-12-16
dc.date.issued2022-12-16
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7259
dc.descriptionPrograma de Doctorat: Innovació i Intervenció educativeses
dc.description.abstractL’adaptació escolar i les transicions educatives es poden considerar moments crítics per als infants i les famílies. La present tesi doctoral investiga «com es relaciona l’adaptació escolar d’infants d’edats compreses entre els 16 mesos i els 3 anys, a l’Escola Montessori Palau, amb el seu grau de desenvolupament?». S’han analitzat els tres agents actius que hi participen —l’infant, les famílies i les escoles/docents— a partir de cinc recerques. La pedagogia Montessori es pot desenvolupar en contextos diferents, alhora que l’atenció individualitzada garanteix el desenvolupament integral i sense límits. Promou que els canvis de grup classe —i, per tant, les transicions educatives— es donin en qualsevol moment del curs escolar. En conseqüència, l’entorn que l’envolta i les experiències li ofereixen l’oportunitat de consolidar certes habilitats individualment. Existeix una bidireccionalitat d’influències entre la família i els fills/es, però cal considerar la relació triàdica, en què l’escola també té un paper important.es
dc.description.abstractSchool adaptation and educational transitions might be considered critical moments for both children and families. This doctoral dissertation focuses on researching the following «how is the school adaptation of children aged 16 months to 3 years at the Palau Montessori School related to their stage of development? ». The three active agents involved—children, families, and schools/teachers—have been analyzed based on five examinations- The principles of Montessori pedagogy can be carried out in different contexts, while individualized attention warrants children's comprehensive and unlimited development. This, in turn, encourages that group-class changes—and therefore educational transitions—occur at any time during the school year. The environment that surrounds them, as well as their experiences, give them the opportunity to consolidate certain abilities individually. There are bidirectional influences between the family and the children, it is paramount to consider a triadic relationship in which the school plays a major role.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent195 p.es
dc.language.isocates
dc.publisherUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunyaes
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherEducació infantiles
dc.subject.otherMontessori, Mètode dees
dc.subject.otherAdaptació escolares
dc.subject.otherFamíliaes
dc.subject.otherTransicions educativeses
dc.titleL'adaptació escolar a l'escola Montessori: El grau de desenvolupament dels infants d'edats compreses entre els 16 mesos i els 3 anys en relació ambl la seva adaptació escolares
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.contributor.directorDomingo Peñafiel, Laura


Ficheros en el ítem

 

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Compartir en TwitterCompartir en LinkedinCompartir en FacebookCompartir en TelegramCompartir en WhatsappImprimir