Aplicació d'una experiència gamificada a Educació Física de l'etapa de Secundària: Efectes en la motivació i les necessitats psicològiques bàsiques
Visualitza/Obre
Autor/a
Altres autors/es
Data de publicació
2022-05-09Resum
Aquest estudi es basa en l’aplicació d’una unitat didàctica gamificada als alumnes de 1r d’ESO de l’Escola Joviat, ubicada a la Catalunya central. L’objectiu d’aquest treball és analitzar els efectes produïts per aquesta experiència gamificada en la motivació i les necessitats psicològiques bàsiques; l’autonomia, la competència i les relacions socials, dels estudiants.
La mostra consta d’una classe amb un total de 21 alumnes que no havien experimentat mai aquesta nova metodologia. Se selecciona el grup a l’atzar i aquest haurà de respondre a dos tests abans i després de la intervenció. Els resultats mostren que el grup obté una millora de la motivació intrínseca i, per tant, una disminució de la desmotivació i també presenten una millora de totes les necessitats psicològiques bàsiques, en canvi, no s’observen diferències significatives en la motivació extrínseca dels estudiants.
This study is based on the application of a gamified didactic unit to 1st year of ESO students at Escola Joviat, located in central Catalonia. The aim of the study is to analyze the effects produced by this gamified experience on the motivation and basic psychological needs; autonomy, competence and social relations, of the students.
The sample consists of a class with a total of 21 students who had never experienced this new methodology. The group was randomly selected and had to answer two tests before and after the intervention. The results show that the group obtains an improvement in intrinsic motivation and therefore, a decrease in demotivation and also present an improvement in all basic psychological needs, but no significant differences are observed in the extrinsic motivation of the students.
Tipus de document
Projecte/Treball fi de carrera o de grau
Llengua
Català
Paraules clau
Educació física -- Educació secundària obligatòria
Motivació en l'educació
Ludificació -- Educació secundària
Pàgines
72 p.
Nota
Curs 2021-2022
Aquest element apareix en la col·lecció o col·leccions següent(s)
Drets
Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Excepte que s'indiqui una altra cosa, la llicència de l'ítem es descriu com https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca