Anàlisi de com la mobilització dels recursos que disposa una escola poden determinar practiques educatives més inclusives
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2022Resumen
L’atenció educativa inclusiva és un gran repte a la societat i als centres educatius, ja que cada alumne/a és diferent. L’aprenentatge és un procés personalitzat que cada individu realitza des de la seva forma de ser i de sentir, el gran repte actual és atendre a les característiques individuals de cada alumne/a des d’una educació inclusiva (Acevedo et al., 2020). El preàmbul de la Llei d'educació 12/2009, del 10 de juliol, del decret d’inclusió 150/17 exposa la necessitat d'adequar l'activitat educativa per atendre la diversitat de l'alumnat i l'assoliment d'una igualtat d'oportunitats i d'accessibilitat (Decret 150/2017, 2017).
La disposició de mesures, suports i recursos esdevé un element clau per a una major atenció educativa inclusiva. Actualment, es preveuen diferents tipus de recursos o estratègies que poden ser humans, didàctics, materials i ambientals. Com que aquesta diversitat de recursos sumada a les diferents formes d’utilitzar-los i la seva aplicació en diferents contextos i realitats, fa que condicionin més o menys les pràctiques educatives, fent que acabin sent més o menys inclusives. De fet, aquest treball, exposarà un anàlisi dut a terme a dues escoles diferents sobre la disponibilitat dels recursos i, en segon lloc, la seva mobilització. Els resultats indiquen que tot i valorar-se com altament necessaris tots els diferents tipus de recursos, els humans i la seva gestió, determinen la utilització i optimització de la resta de recursos.
Inclusive educational care is a big challenge in society and in schools, as each student is different. Learning is a personalized process that each individual performs from their way of being and feeling, the great current challenge is to meet the individual characteristics of each student from an inclusive education (Acevedo et al., 2020). The preamble to the Education Law 12/2009, of 10 July, of the inclusion decree 150/17 sets out the need to adapt the educational activity to meet the diversity of students and the achievement of equal opportunities and accessibility (Decree 150/2017, 2017).
The provision of measures, supports and resources becomes a key element for greater inclusive educational attention. Currently, different types of resources or strategies are foreseen that can be human, didactic, material and environmental. Because this diversity of resources combined with the different ways of using them and their application in different contexts and realities, makes them more or less conditional on educational practices, making them more or less inclusive, and in fact, This work will present an analysis carried out in two different schools on the availability of resources and, secondly, their mobilization. The results indicate that, although all the different types of resources, humans and their management, are highly valued, they determine the use and optimization of other resources.
Tipo de documento
Proyecto / Trabajo fin de carrera o de grado
Lengua
Catalán
Palabras clave
Educació inclusiva
Igualtat d'oportunitats educatives
Educació primària
Páginas
105 p.
Nota
Curs 2021-2022
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats