dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Ayaou Oller, Yasmin | |
dc.date.accessioned | 2023-04-27T17:00:17Z | |
dc.date.available | 2023-04-27T17:00:17Z | |
dc.date.created | 2022-06-03 | |
dc.date.issued | 2022-06-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7416 | |
dc.description | Curs 2021-2022 | es |
dc.description.abstract | El present estudi es proposa comprovar en quina mesura el teatre pot contribuir al
desenvolupament del pensament crític, la creativitat, la seguretat i la confiança, i a la millora del
llenguatge no verbal dels alumnes. Així doncs, es du a terme una proposta didàctica, que parteix de
jocs del Teatre de l’Oprimit, amb participants de 3r d’ESO i Batxillerat. A fi de recollir tant dades
objectives com subjectives i correlacionar-les, s’han emprat ambdues metodologies, la quantitativa i
la qualitativa, d’acord també a les eines de recollida de dades (graelles d’observació, un formulari,
entrevistes i diaris). Dels resultats en podem extreure, especialment, que els alumnes han gaudit la
proposta, però a la vegada han trobat dificultats per expressar-se i interpretar el llenguatge no verbal
dels companys. Les causes principals d’això són la vergonya i la falta d’eines per a la comunicació
no verbal. En conclusió, el teatre i el cos esdevenen instruments útils per a desenvolupar les
competències esmentades més amunt, encara que requereixen de temps i pràctica. | es |
dc.description.abstract | This study proposes to check to what extent theatre can contribute to the development of
critical thinking, creativity, security and confidence, and to the improvement of pupils' nonverbal
language. Thus, a didactic proposal is made, starting from the Oppressed Theatre games, with
participants of 3rd ESO and Baccalaureate. In order to collect both objective and subjective data
and correlate them, both methodologies, quantitative and qualitative, have been used, according also
to data collection tools (observation grades, form, interviews and journals). From the results we can
draw, in particular, that pupils have enjoyed the proposal, but at the same time have found it
difficult to express themselves and interpret peers' nonverbal language. The main causes of this are
shame and lack of tools for non-verbal communication. In conclusion, the theatre and the body
become useful instruments for developing the competences mentioned above, although they require
time and practice. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 34 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Teatre en l'ensenyament | es |
dc.subject.other | Comunicació no verbal | es |
dc.title | El desenvolupament del pensament crític i la creativitat a través de jocs teatrals durant l'ensenyament-aprenentatge de la comunicació no verbal a les aules de Secundària i Batxillerat | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutor: Pere Quer Aiguadé | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |