L'expressió corporal com a eina metodològica a secundària
Autor/a
Otros/as autores/as
Fecha de publicación
2022-05-31Resumen
El treball final de màster que es presenta a continuació, té com a objectiu
analitzar l’expressió corporal com a eina metodològica a Secundària. És una
investigació que busca conèixer i analitzar, si l’expressió corporal, fora de
l’àmbit d’educació física (EF) i, per tant, en relació directa amb altres
àmbits, pot esdevenir una eina metodològica que afavoreixi el procés
d’ensenyament-aprenentatge.
La investigació es compon de dues parts; com a punt d’inici es parteix d’un
anàlisi de l'opinió del professorat i de l'alumnat sobre la utilització de
l’Expressió Corporal (EC) com a eina metodològica a secundària en un
centre on es treballa a partir de les metodologies actives; per acabar,
finalment amb l’anàlisi d’un exemple real amb l’alumnat de 2n d’ESO, on
aprèn una nova llengua estrangera com el Francès, a través de l’EC com a
eina metodològica.
Els resultats indiquen dos aspectes rellevants a tenir en compte:
- Per una part, es fa evident que l’expressió corporal és una eina molt
ben considerada pel professorat i alumnat, assenyalant que és
necessària en l'àmbit educatiu.
- I, per altre part, l’expressió corporal utilitzada com a eina
metodològica per aprendre una nova llengua estrangera, com el
Francès, millora el procés d’ensenyament- aprenentatge,
incrementant la participació i la motivació per part de l’alumnat.
Així doncs, expressió corporal, adolescència, metodologies actives i eina
metodològica són els pilars que donen forma a la investigació, i Expressió
Corporal és el mitjà d’unió que permet interrelacionar-ho.
The final master thesis presented below aims to analyze body expression as
a methodological tool in Secondary education. It is a research that seeks to
know and analyze, if the body expression, outside the field of physical
education (PE), and therefore, in direct relation to other fields and subjects,
can become a methodological tool that favours the students process of
teaching-learning in compulsory Secondary Education.
The research consists of two parts; we start from an analysis of the opinion
of Secondary education teachers and students on the use of Body
Expression (BE) as a methodological tool in a school centre where we work
with active methodologies; Finally, with the analysis of a real example of
2nd year ESO students, where they learn a new foreign language such as
French, through the BE as a methodological tool.
The results indicate two relevant aspects to consider:
- On the one hand, it is clear that body language is a tool that is highly
regarded by teachers and students, noting that it is necessary in the
field of education.
- And, on the other hand, body language used as a methodological tool
to learn a new foreign language, such as French, improves the
teaching-learning process, increasing student participation and
motivation.
Thus, body expression, adolescence, active methodologies and a
methodological tool are the pillars that shape this research, and Body
Expression is the means of interconnection that allows it to be interrelated.
Tipo de documento
Trabajo fin de máster
Versión del documento
Tutora: Gemma Torres
Lengua
Catalán
Palabras clave
Expressió corporal
Educació secundària obligatòria
Páginas
118 p.
Nota
Curs 2021-2022
Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)
Derechos
Tots els drets reservats
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca