Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributor.authorColomer Homar, Esteve
dc.date.accessioned2023-05-03T08:45:31Z
dc.date.available2023-05-03T08:45:31Z
dc.date.created2022-06
dc.date.issued2022-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7424
dc.descriptionCurs 2021-2022es
dc.description.abstractAquest treball té per objectiu potenciar el cant a l’aula de música de secundària a partir de les polifonies tradicionals catalanes, una pràctica estesa a Catalunya durant el segles XV i XVI, que consistia en el cant d’un repertori polifònic tradicional i litúrgic per part dels homes de pobles del Principat. Així doncs, en aquesta investigació hem aprofundit en els beneficis del cant a l’aula, a través de l’aproximació i l’opinió de diversos pedagogs, com a eina de cohesió, que permet que es posin en pràctica tots els elements de la teoria musical. El cant el treballarem a través de les polifonies tradicionals catalanes, un gènere que interpretaven els cantadors sense tenir una educació musical. A partir de tot això, hem elaborat una unitat didàctica adaptant aquestes característiques a l’aula de secundària, amb la intenció de potenciar el repertori i la tradició catalana. Els alumnes podran experimentar la pràctica del cant, a partir d’una recerca i vivència del repertori. Amb l’ajuda i suport del docent i d’un grup de polifonies professional, faran un concert final en el qual interpretaran aquest repertori i esdevindran divulgadors del gènere. Finalment, amb la finalitat de veure si la nostra proposta és viable, hem utilitzat el mètode científic de la validació a través del judici d’experts de l’àmbit de la docència.es
dc.description.abstractThe aim of this project is to empower singing in the high school’s music classroom through Catalan traditional polyphonies, a widespread practice in Catalonia over the XVth and XVIth centuries, consisting of a traditional, polyphonic and liturgical singing by the men in the Principate’s villages. Therefore, this investigation has allowed us to delve into the benefits of classroom singing through the opinion of several pedagogues, as a cohesive tool, which allow us to put into practice all items of the musical theory. In order to work on the singing, we are going to use the Catalan traditional polyphonies, a genre performed by the cantadors, who did not have any kind of musical education. Proceeding from all the aforementioned, we have drafted a teaching unit which adapts these features to the high school’s classroom, intending to empower the repertoire and the Catalan tradition. The students will be able to experience the practice of singing thanks to a research and a personal experience of the repertoire. Assisted and supported by the teacher and a professional polyphonies group, they will perform a final concert where they will sing this repertoire and become disseminators of the genre. Finally, to see if our proposal is feasible, we have used the scientific method of validation through some teaching experts’ opinion.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent60 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherCant -- Educació secundària obligatòriaes
dc.titleEls cantadors a l'aula. Adaptació de les Polifonies Tradicionals Catalanes a l'aula de música de secundàriaes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Albert Fontelles-Ramonet
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Tots els drets reservats
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint