Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorComaposada López, Cristina
dc.date.accessioned2023-05-03T08:55:03Z
dc.date.available2023-05-03T08:55:03Z
dc.date.created2022-06-03
dc.date.issued2022-06-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7425
dc.descriptionCurs 2021-2022es
dc.description.abstractAquest treball d'investigació presenta una proposta d'identificació i anàlisis de les estratègies discursives- tècniques particulars de conversació- que el professor de música utilitza a l'aula quan intenta guiar la construcció de coneixement dels seus alumnes. De fet, s'acota a una característica que podem trobar en les estratègies discursives: la renúncia estratègica, dedicada a aconseguir un primer nivell d'intersubjectivitat entre professor i alumne/s. El llarg del treball s'analitza in situ el discurs i la conversa de tres professors a l'aula de música d'ESO i Batxillerat a través de l'inici de les seves unitats didàctiques, per observar finalment, com s'empra la renúncia estratègica i quines són les seves tipologies específiques. L'estudi es porta a terme en un institut públic durant el meu període de pràctiques.es
dc.description.abstractEste trabajo de investigación presenta una propuesta de identificación y análisis de las estrategias discursivas- técnicas particulares de conversación- que el profesor de música utiliza en el aula cuando intenta guiar la construcción de conocimiento de sus alumnos. De hecho, se acota a una característica que podemos encontrar en las estrategias discursivas: la renuncia estratégica, dedicada a conseguir un primer nivel de intersubjetividad entre profesor y alumno/s. A lo largo del trabajo, se analiza in situ el discurso y la conversación de tres profesores al aula de música de ESO y Bachillerato a través del inicio de sus unidades didácticas, para observar finalmente, como se emplea la renuncia estratégica y cuáles son sus tipologías específicas. El estudio se lleva a cabo en un instituto público durante mi periodo de prácticas.es
dc.description.abstractThis research work presents a proposal for the identification and analysis of the discourse strategies—specific conversational techniques—that the music teacher uses in the classroom when trying to guide the construction of knowledge of the students. In fact, it focuses on a feature that can be found in discourse strategies: strategic resignation, dedicated to achieving a first level of inter-subjectivity between teacher and students. During the work, is analyzed in situ the speech and conversation of three teachers in the ESO and Baccalaureate music classroom through the beginning of their didactic units, to finally observe how strategic resignation was used and what their specific typologies are. The study is carried out at a public high school during my internship period.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent162 p.es
dc.language.isocates
dc.rightsTots els drets reservatses
dc.subject.otherMúsica -- Educació secundària obligatòriaes
dc.titleLa renúncia estratègica: Estratègies per la creació del primer nivell d'intersubjectivitat a l'aula de música.es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Joaquim Salinas
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint