dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Comas Planas, Marta | |
dc.date.accessioned | 2023-05-03T11:29:39Z | |
dc.date.available | 2023-05-03T11:29:39Z | |
dc.date.created | 2022-06 | |
dc.date.issued | 2022-06 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7427 | |
dc.description | Curs 2021-2022 | es |
dc.description.abstract | El present treball duu cap a la valoració del potencial pedagògic d’una proposta didàctica
adreçada a l’ESO, la qual consisteix en l’estudi de la figura i l’obra d’Emili Teixidor a
través de materials diversos del seu fons personal. Aquesta proposta didàctica pren la
forma d’una maleta literària a fi d’acostar el Fons Emili Teixidor a les aules. A la fase
inicial del treball, s’examina el fons personal per determinar els continguts de la maleta i
s’elabora un dossier d’aprenentatge de l’alumne. Per a l’obtenció de les dades, es
dissenyen dues eines de recerca qualitativa, una entrevista estructurada amb respostes
obertes i una fitxa d’anàlisi de la documentació fons. Tant els experts en didàctica de la
literatura com els docents participants observen que la maleta pedagògica és una bona
guia d’aprenentatge per descobrir la vida i l’obra de Teixidor i que, en conseqüència, l’ús
de materials d’un fons personal per treballar la literatura a les aules és un encert que cal
tenir en consideració. | es |
dc.description.abstract | This paper issues a research on the teaching of literature using archive documents in
secondary schools. It specifically aims at introducing Emili Teixidor’s works and life to
students through didactic sessions build from documents and materials such as short
stories, letters, awards or photographs which are part of the author’s archive. Previously,
a selection of these materials has been carried out in order to match the students interests
with the curriculum. In order to get the data, two qualitative research tools have been
designed: a structured interview and a review of documents sheet. The results prove that
the use of archive materials in literature lessons seems to be an excellent method to
approach the figure of Emili Teixidor to secondary students. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 117 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Literatura -- Educació secundària | es |
dc.subject.other | Teixidor, Emili, 1933-2012 | es |
dc.title | La maleta literària: Proposta didàctica d'explotació del fons Emili Teixidor adreçada a l'ESO | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutora: Maria Carme Bernal Creus | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |