Mostra el registre parcial de l'element
Using the linguistic repertoire to develop a plurilingual competence: the key role of language learning strategies
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Donaire Porro, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-03T15:23:48Z | |
dc.date.available | 2023-05-03T15:23:48Z | |
dc.date.created | 2022-05-25 | |
dc.date.issued | 2022-05-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7430 | |
dc.description | Curs 2021-2022 | es |
dc.description.abstract | Since the birth of the research in language learning strategies, much attention has been devoted to analyzing the factors that determine strategy use or choice. This paper investigates the influence of the subjects’ linguistic repertoire in solving a multilingual task through a mix of quantitative and qualitative research tools. Results confirm that a wider linguistic repertoire and positive attitude towards plurilingualism lead to a positive outcome when facing an unknown language, despite the concerning lack of consciousness of the learning process and widespread tendency towards avoiding what cannot be understood. As the world continues to become a globalized place, explicit teaching of language learning strategies in foreign language didactics must be encouraged. | es |
dc.description.abstract | Desde sus inicios, la investigación en estrategias de aprendizaje de lenguas ha dado mucha importancia al análisis de los factores que determinan la elección o uso de las estrategias. En este artículo se investiga la influencia del repertorio lingüístico de los sujetos al resolver una tarea multilingüe a través de una combinación de herramientas de análisis cuantitativo y cualitativo. Los resultados confirman que un repertorio lingüístico amplio y una predisposición hacia el plurilingüismo muestran un rendimiento positivo frente a lenguas desconocidas, pese a la preocupante falta de conciencia sobre el proceso de aprendizaje y una tendencia generalizada a evitar lo que no se puede entender. En tanto que el mundo continúa globalizandose, debería apostarse por la enseñanza explícita de las estrategias de aprendizaje de lenguas en la didáctica de lenguas extranjeras. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 40 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Llengua segona -- Adquisició | es |
dc.title | Using the linguistic repertoire to develop a plurilingual competence: the key role of language learning strategies | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutor: Gabriela Zapior Grabowska | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |