dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor.author | Donaire Porro, Anna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-03T15:23:48Z | |
dc.date.available | 2023-05-03T15:23:48Z | |
dc.date.created | 2022-05-25 | |
dc.date.issued | 2022-05-25 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7430 | |
dc.description | Curs 2021-2022 | es |
dc.description.abstract | Since the birth of the research in language learning strategies, much attention has been devoted to
analyzing the factors that determine strategy use or choice. This paper investigates the influence of
the subjects’ linguistic repertoire in solving a multilingual task through a mix of quantitative and
qualitative research tools. Results confirm that a wider linguistic repertoire and positive attitude
towards plurilingualism lead to a positive outcome when facing an unknown language, despite the
concerning lack of consciousness of the learning process and widespread tendency towards avoiding
what cannot be understood. As the world continues to become a globalized place, explicit teaching of
language learning strategies in foreign language didactics must be encouraged. | es |
dc.description.abstract | Desde sus inicios, la investigación en estrategias de aprendizaje de lenguas ha dado mucha
importancia al análisis de los factores que determinan la elección o uso de las estrategias. En este
artículo se investiga la influencia del repertorio lingüístico de los sujetos al resolver una tarea
multilingüe a través de una combinación de herramientas de análisis cuantitativo y cualitativo. Los
resultados confirman que un repertorio lingüístico amplio y una predisposición hacia el plurilingüismo
muestran un rendimiento positivo frente a lenguas desconocidas, pese a la preocupante falta de
conciencia sobre el proceso de aprendizaje y una tendencia generalizada a evitar lo que no se puede
entender. En tanto que el mundo continúa globalizandose, debería apostarse por la enseñanza
explícita de las estrategias de aprendizaje de lenguas en la didáctica de lenguas extranjeras. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 40 p. | es |
dc.language.iso | eng | es |
dc.rights | Tots els drets reservats | es |
dc.subject.other | Llengua segona -- Adquisició | es |
dc.title | Using the linguistic repertoire to develop a plurilingual competence: the key role of language learning strategies | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutor: Gabriela Zapior Grabowska | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | es |