Show simple item record

dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes
dc.contributorUniversitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia
dc.contributor.authorLópez Prats, Clàudia
dc.date.accessioned2023-05-06T14:32:31Z
dc.date.available2023-05-06T14:32:31Z
dc.date.created2022-06-03
dc.date.issued2022-06-03
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10854/7440
dc.descriptionCurs 2021-2022es
dc.description.abstractIt is widely acknowledged that pronunciation teaching has fallen between the cracks of both English teacher training programs and English language classes. This paper aims to analyse whether explicit pronunciation training makes a significant difference in a speaker’s intelligibility and whether English proficiency plays a role in this process. The participants are 11 Catalan and Spanish native speakers, who range from 15 to 17 years old. A placement test was administered to determine the English proficiency of the participants. A pre-test and a post-test eliciting free speech samples from the participants were recorded before and after an 8-week pronunciation training course, and later assessed by the English language teacher raters. The improvement exhibited by the participants was not significant, although there was an inverse correlation between the participants’ improvement and their performance in the placement test. Therefore, those participants with lower proficiency, showed a higher improvement value.es
dc.description.abstractEstà àmpliament reconegut que l'ensenyament de la pronunciació ha sigut desatès tant en els programes de formació de professors d'anglès com de les classes d'anglès. Aquest article pretén analitzar si ensenyar pronunciació explícitament reporta una diferència significativa en la intel·ligibilitat del parlant i si el domini de l'anglès juga un paper en aquest procés. Els participants són 11 parlants nadius de català i castellà. Per una banda, es va realitzar una prova de nivell per determinar el domini de l'anglès dels participants. Per altra banda, es va gravar una prova prèvia i una de posterior incloent mostres d’expressió lliure després d’un curs de pronunciació de 8 setmanes i posteriorment aquestes van ser avaluades pels jutges. La millora que presenten els participants no és significativa, tot i que hi ha una correlació inversa entre la millora dels participants i el seu rendiment a la prova de nivell. Per tant, aquells participants amb menor competència, van mostrar un valor de millora més alt.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent29 p.es
dc.language.isoenges
dc.rightsAquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commonses
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.caes
dc.subject.otherAnglès -- Pronunciació -- Ensenyamentes
dc.titleForming intelligible ELF speakers: Exploring pronunciation teaching with L1 Catalan/Spanish learners of Englishes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesises
dc.description.versionTutor: Sarah Khan
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses


Files in this item

 

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons
Except where otherwise noted, this item's license is described as https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca
Share on TwitterShare on LinkedinShare on FacebookShare on TelegramShare on WhatsappPrint