dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Màster Universitari en Formació del Professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d'Idiomes | |
dc.contributor | Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicologia | |
dc.contributor.author | Roca Bonet, Bruna | |
dc.date.accessioned | 2023-05-09T08:06:09Z | |
dc.date.available | 2023-05-09T08:06:09Z | |
dc.date.created | 2022-06-03 | |
dc.date.issued | 2022-06-03 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10854/7452 | |
dc.description | Curs 2021-2022 | es |
dc.description.abstract | L’objectiu d’aquest treball va ser elaborar una proposta de taller per a la prevenció dels
trastorns de la conducta alimentària (TCA) destinat a l’alumnat de 3r d’ESO de l’Institut
Quercus de Sant Joan de Vilatorrada. Paral·lelament, estudiar la prevalença de risc de
patir un TCA i la percepció de la imatge corporal en la mostra estudiada.
Seixanta-tres estudiants (24 nois i 39 noies; Medat nois = 14.5; Medat noies = 14.44) de 3r
d’ESO de l’Institut Quercus van completar un formulari online autoadministrat que es
dividia en 3 subapartats: en el primer, es preguntava sobre dades sociodemogràfiques
(edat, gènere, pes i alçada), i en el segon i el tercer es preguntava sobre aspectes
relacionats amb l’alimentació i l’aparença física, a través de l’Eating Attitudes Test
(EAT-26) i el Body Shape Qüestionnaire (BSQ), respectivament.
Els resultats van indicar com un 14.29% del total d’adolescents estaven en risc de
desenvolupar un TCA, amb una prevalença major en el gènere femení (20.51% vs
4.17%); així com una insatisfacció amb la imatge corporal major en les noies, respecte
als nois (96.87 punts vs 52.83 punts).
Aquests resultats suggereixen que seria convenient fer intervencions de prevenció
primària en la població adolescent dels Instituts, especialment en el col·lectiu de major
risc, les noies, amb l’objectiu de millorar l’autoestima i l’autopercepció corporal, així
com fomentar una perspectiva crítica davant les xarxes socials i el sistema social i
cultural. | es |
dc.description.abstract | The aim of this study was to elaborate a workshop proposal to prevent and avoid
eating disorders (ED) aimed at 3rd grade ESO students of the Quercus Institute of
Sant Joan de Vilatorrada. At the same time, studying the prevalence of risk of
suffering an ED and the perception of body image in the sample studied.
Sixty-three students (24 boys and 39 girls; Meanboys = 14.5; Meangirls= 14. 44) of 3rd
ESO of the Quercus Institute completed a self-administered online form divided into 3
subsections: the first ones were asked about socio-demographic data (age, gender,
weight and height), and the second and third ones were asked about aspects related to
diet and physical appearance, using the Eating Attitudes Test (EAT-26) and the Body
Shape Questionnaire (BSQ), respectively.
The results showed that 14.29% of all adolescents were at risk of developing an ED,
with a higher prevalence in the female gender (20.51% vs. 4.17%); as well as a higher
dissatisfaction with body image in girls compared to boys (96.87 points vs. 52.83
points).
These results suggest that it would be advisable to carry out primary prevention
interventions in the adolescent population of high schools, especially in the most at-risk
group, girls, with the aim of improving self-esteem and body self-perception, as well as
fostering a critical perspective towards social networks and the social and cultural
system. | es |
dc.format | application/pdf | es |
dc.format.extent | 60 p. | es |
dc.language.iso | cat | es |
dc.rights | Aquest document està subjecte a aquesta llicència Creative Commons | es |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.ca | es |
dc.subject.other | Trastorns de la conducta alimentària | es |
dc.subject.other | Adolescents | es |
dc.title | Proposta d'un taller de prevenció dels trastorns de la conducta alimentària per a l'alumnat de 3r d'ESO de l'Institut Quercus de Sant Joan de Vilatorrada | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | es |
dc.description.version | Tutora: Clara Teixidor Batlle | |
dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es |